ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ကားေစ်းကြက္ကုိ ႏုိင္ငံတကာပုံစံသုိ႔ ဦးတည္ ေျပာင္းလဲလွ်က္ရွိေသာေၾကာင့္ လက္ရွိ အေနအထားတြင္ ကား၀ယ္မည္ ဆုိပါက အရႈံးေပၚမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး (စီးပြား/ ကူးသန္း) ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦး၀င္းျမင့္က ဧရာ၀တီသတင္းဌာနႏွင့္ သီးသန္႔ ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းရာတြင္ ေျပာဆုိလိုက္သည္။
၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး အစိုးရသစ္ တက္လာၿပီးေနာက္ ႏုိင္ငံသားတုိင္း ကားစီးႏုိင္ရမည္ဆိုသည့္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၏ စီမံခ်က္ျဖင့္ ကားေစ်းႏႈန္းမ်ားကုိ ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ေၾကာင္း၊ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ကားေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာ ယခင္ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ က်ဆင္းခဲ့ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ အစိုးရ၏ ကားမူ၀ါဒမွာ ႏုိင္ငံတကာ ကားေစ်းကြက္ပုံစံျဖင့္ ကားအေရာင္း စင္တာမ်ားတြင္ ျပည္သူမ်ား အခက္အခဲမရွိ ေစ်းႏႈန္းခ်ဳိသာစြာ ၀ယ္ယူႏုိင္ရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဦး၀င္းျမင့္က ရွင္းျပသည္။
“အရင္ က်ပ္ သိန္း ၃၀၀၀၊ ၄၀၀၀ ရွိခဲ့တဲ့ ကားေတြ အခု သိန္း ၂၀၀ ပဲရွိေတာ့တယ္။ သိန္း ၂၀၀ နဲ႔ ကားေကာင္းေကာင္း စီးလို႔ရၿပီ။ အခု ကားေစ်းကြက္က တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ျဖစ္မယ့္ အေျခအေနတခုကို သြားေနတယ္။ သိပ္မၾကာခင္ ကာလမွာ ႏုိင္ငံတကာ ေစ်းကြက္ပုံစံကုိ တျဖည္းျဖည္း သြားေနတယ္။ ခ်က္ခ်င္းႀကီးေတာ့ လုပ္လုိ႔မရဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ ေျပာႏုိင္ တာက ကား၀ယ္ရင္ ျမတ္မယ့္ေခတ္ ကုန္သြားၿပီ။ ကား၀ယ္ရင္ အရႈံးေပၚမယ္။ ကုိယ္ေတာ့ စီးရတာေပါ့” ဟု သူက ဆုိသည္။
ကားေစ်းႏႈန္းမ်ား က်ဆင္းခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ၎ကုိယ္တုိင္ပင္လွ်င္ ယခင္ သိန္းေထာင္ခ်ီကားမ်ား လက္၀ယ္ ပုိင္ဆုိင္ထားသျဖင့္ အရႈံးေပၚခဲ့ပါေၾကာင္း ဦး၀င္းျမင့္က ေျပာသည္။
“က်ေနာ့္မွာလည္း လင့္ခရူဆာ ေလးစီးရွိတယ္။ အရင္တုန္းကဆုိရင္ သိန္း ေထာင္ခ်ီတန္တဲ့ ကားေတြေပါ့။ အခု သိန္း ရာခ်ီေလာက္ပဲ တန္ေတာ့တယ္။ က်ေနာ္လည္းရႈံးတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒါက မလုပ္လုိ႔မရဘူး။ ႏုိင္ငံက တကယ့္ဒီမိုကေရစီ ေစ်းကြက္စီးပြားေရး စနစ္ဆီ သြားေနၿပီ။ ၂၀၁၅ ဆုိရင္ အာဆီယံ လြတ္လပ္စြာ ကုန္သြယ္ခြင့္ေတြ လာေတာ့မယ္။ အစစ အရာရာ က်ေနာ္တို႔က ျပင္ဆင္ရေတာ့မယ္” ဟု ၎က ဆက္ေျပာသည္။
လတ္တေလာ ကားေစ်းကြက္ ကားသစ္မ်ား တင္သြင္းႏုိင္ေသာ ကားေဟာင္းအပ္ႏွံေသာ စလစ္ ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္လွ်က္ ရွိသည္ဆုိေသာ သတင္းမ်ားကုိ စီးပြား /ကူးသန္း ၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ သိရွိထားေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္လည္း ကားတင္သြင္း လုိေသာ ႏုိင္ငံသားတဦးခ်င္းစီ အလိုက္ ဆက္လက္ တင္သြင္းခြင့္ ျပဳမည္ျဖစ္ၿပီး ကားတင္သြင္းခြင့္ ပါမစ္ လုိင္စင္မ်ားကို ပိတ္ပင္ရန္ မရွိေၾကာင္း၊ ေကာလာဟလ လႊင့္ကာ ေစ်းကစားႏုိင္ေသာ
ေခတ္လည္း မဟုတ္ေၾကာင္း သူက ရွင္းျပသည္။
“ထင္သာျမင္သာရွိရွိနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔လုပ္သြားမယ္။ အခုဆုိရင္ ကားစီးေရ ေျခာက္ေသာင္းေက်ာ္ တင္သြင္းခြင့္ျပဳၿပီးၿပီ။ အဲဒီမွာ ကားသစ္စီးေရ သုံးေသာင္းနီးပါးနဲ႔ ကားေဟာင္းလဲတာ သုံးေသာင္းေက်ာ္ ရွိတယ္” ဟု ဦး၀င္းျမင့္က ဆုိသည္။
ကားသစ္ မ်ားျပားလာျခင္းေၾကာင့္ လမ္းမ်ား ပိတ္ဆုိ႔ေနသည္ဆိုေသာ ေျပာဆိုခ်က္မ်ားအေပၚ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း လုိက္နာေစရန္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
“ကားလမ္းပိတ္တဲ့ အထဲမွာ စည္းကမ္း မလုိက္နာေတြကလည္း အဓိက အခ်က္တခ်က္လုိ ျဖစ္ေနတယ္။ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း အပုိင္းကုိ ေသေသခ်ာခ်ာေလး လုပ္သြားဖုိ႔ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ကားေစ်းေတြ က်လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ လူေတြ ကားစီးႏုိင္လာၾကတယ္။ က်ေနာ့္ဇာတိ တန္႔ဆည္ကိုျပန္တဲ့ အခ်ိန္မွာဆုိရင္ နယ္က လမ္းေတြေပၚမွာ ကားေကာင္းေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႕ရတယ္” ဟု ဦး၀င္းျမင့္က ဆုိသည္။
ကား၀ယ္မစီးႏုိင္ေသးေသာ ျပည္သူမ်ားအတြက္လည္း ခရီးသည္တင္ကား အသစ္မ်ား ၀ယ္ယူတင္သြင္းလွ်က္ရွိၿပီး လတ္တေလာ ခရီးသည္တင္ကားသစ္ စီးေရ ၁၀၀၀ ေက်ာ္ ေရာက္ရွိေနကာ ဆက္တုိက္ တင္သြင္းခြင့္ ျပဳသြားရန္ရွိသည္ဟု သိရသည္။
ျပည္တြင္း ေစ်းကြက္တြင္မူ ကားသစ္မ်ား တင္သြင္းမႈ မ်ားျပားျခင္းႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းေရာက္ ကားတန္ဖုိး ျပင္ဆင္ သတ္မွတ္ ေပးရန္ရွိျခင္းေၾကာင့္ ကားအေရာင္းအ၀ယ္ ၿငိမ္သက္ၿပီး ေစ်းႏႈန္း တန္႔ေနသည္။
ယခင္ စစ္အစိုးရ လက္ထက္က ကားတင္သြင္းခြင့္ ပါမစ္ကုိ အစုိးရက တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ ခ်ဳပ္ကုိင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ႏွစ္ ၂၀
ေက်ာ္ သက္တမ္းရွိ ကားေဟာင္းတစီး၏ တန္ဖိုးသည္ က်ပ္သိန္း ၃၀၀ အထက္တြw$T?Lွိခဲ့ၿပီး ေမာ္ဒယ္ျမင့္ ကားသစ္တစီးလွ်င္ အနည္းဆုံး က်ပ္ သိန္း ၁ ေထာင္ေက်ာ္ ေစ်းေပါက္ခဲ့သည္။
http://burma.irrawaddy.org/archives/23559
0 မှတ်ချက်များ:
မှတ်ချက်ပြုရန်