ကန္႔ကြက္ခံရသည့္ နန္းသီတာ ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း ျပန္လည္ ညွိႏိႈင္းမည္

ရန္ကုန္ျမစ္အတြင္းမွ ျမင္ေတြ႔ရသည့္ နန္းသီတာ ဆိပ္ကမ္းတေနရာ (ဓာတ္ပံု – ျမတ္စုမြန္ / ဧရာ၀တီ)

ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး စီမံကိန္းအတြက္ နန္းသီတာဆိပ္ကမ္းတြင္ ဟိုတယ္ႏွင့္ တျခား အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အဦမ်ား ေဆာက္လုပ္ေရး တင္ဒါလုပ္ကိုင္ရန္ ခြင့္ျပဳၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ကန္႔ကြက္မႈ ရွိေသာေၾကာင့္ ပုိ႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ ျပန္လည္ ညိွႏႈိင္းသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၀န္ႀကီး ဦးဥာဏ္ထြန္းေအာင္က ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ (YCDC) ႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ အေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႔ (YHT) က ကန္႔ကြက္လာသည့္အတြက္ ယခုကဲ့သံုးျပန္လည္ညိွႏိႈင္းရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီး ဦးဥာဏ္ထြန္းေအာင္က ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ရံုးတြင္ ယမန္ေန႔က က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ညိွႏႈိင္း အစည္းအေ၀းပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

နန္းသီတာဆိပ္ကမ္း အဆင့္ျမွင့္တင္ေရးတြင္ Service Apartment အထပ္ ၂၀၊ Office Building အထပ္ ၂၀၊ ဟိုတယ္ ၁၆ ထပ္၊ ေစ်း၀ယ္စင္တာ ၄ ထပ္၊ Cruise and Ferry Terminal ၃ ထပ္တို႔ကို ေဆာက္လုပ္ ရန္အတြက္ ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မွ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္းက တင္ဒါမ်ား ေခၚယူခဲ့ၿပီး ၂၀၁၂ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလအတြင္း တင္ဒါေရြးခ်ယ္ လုပ္ကိုင္ခြင့္မ်ား ခ်ေပးခဲ့သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ဆိပ္ကမ္းဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေရးအတြက္ အပန္းေျဖ စင္တာမ်ား ေဆာက္လုပ္ျခင္း၊ ေခတ္မီ အေဆာက္အဦမ်ား ေဆာက္လုပ္ျခင္းအတြက္ တင္ဒါ ေခၚယူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္က ယင္းကဲ့သို႔ တင္ဒါမ်ား ေရြးခ်ယ္ ေခၚယူခဲ့စဥ္ YCDC မွ သတိေပး အေၾကာင္း ၾကားျခင္း မရိွခဲ့ေသာ္လည္း၊ တင္ဒါေရြးခ်ယ္ ေခၚယူၿပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္းမွသာ ကန္႔ကြက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္မွ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးေက်ာ္ျမင့္က ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး စီမံကိန္းအား ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ေျပလည္ႏိုင္မည့္ အခ်က္မ်ားကို သက္ဆုိင္ရာဌာနမ်ားႏွင့္ အေသးစိတ္ ဆက္လက္ ညိွႏိႈင္းေဆြးေႏြး ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု သူက ဆက္လက္ ေျပာသည္။

လက္ရိွတြင္ New Downtown Development ကုမၸဏီက နန္းသီတာဆိပ္ကမ္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး စီမံကိန္းအား လုပ္ကိုင္ခြင့္ တင္ဒါ ရရိွထားသည္။

YCDC မွ အတြင္းေရးမႉး ဦးေက်ာ္စိုးက “နန္းသီတာဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းေျမဟာ ၿမိဳ႕တြင္း ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ ထိန္းသိမ္းေရး နယ္ေျမနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့အတြက္၊ ေရႊတိဂံုဘုရားႀကီးကို ျမင္ကြင္းမကြယ္ေအာင္လုပ္ဖို႔ ဒီစီမံကိန္းက ထည့္သြင္းစဥ္းစားေပးဖို႔လိုပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ဧရိယာတြင္ အေဆာက္အအံုအသစ္ ေဆာက္လုပ္မည္ဆိုပါက အျမင့္ေပ ၁၆၀ အထိသာ ခြင့္ျပဳ ထားေၾကာင္း ဦးေက်ာ္စိုးက ဆက္လက္ေျပာသည္။

၄င္းက ဆက္လက္၍ အဆိုပါ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း စီမံကိန္းတည္ေနရာသည္ YCDC မွ အထပ္ျမင့္ သတ္မွတ္ခ်က္ဆိုင္ရာ လုပ္ထံုး လုပ္နည္းမ်ားအရ ၿမိဳ႕လည္ဗဟို စီးပြားေရး ဧရိယာဇုန္ (Centre of Business District) ျဖစ္သျဖင့္ ယင္းစီမံကိန္းအား ျပန္လည္ ညိွႏႈိင္းရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။

“ၿမိဳ႕တြင္း ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈ အေဆာက္အအုံ ထိန္းသိမ္းေရး နယ္ေျမအတြင္းမွာ Heritage point of view ျဖစ္တဲ့ တန္ခိုးႀကီး ဘုရားေတြ ျမင္ေတြ႔ႏိုင္မယ့္ ျမင္ကြင္းကြယ္ေစမယ့္ အထပ္ျမင့္ေတြ မရိွေစခ်င္ဘူး” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပအေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းေရးအဖြဲ႕မွ စီမံကိန္းမန္ေနဂ်ာ ဦးႀကံတိုင္းေအာင္က ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း နယ္ေျမမ်ားျဖစ္ေသာ ဗိုလ္တေထာင္ကမ္းနား၊ ပန္းဆုိးတန္း-ဒလ ဆိပ္္ကမ္း၊ ဆူးလႏွင့္ လမ္းမေတာ္ ကမ္းနားေဒသ စသည့္ နယ္ေျမ ၄ ေနရာတုိ႔အား ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ဆိပ္ကမ္းမ်ားအျဖစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ တည္ေဆာက္ရန္ ပုိ႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ရံုးမွ ပုဂၢလိကသို႕ တင္ဒါေခၚယူျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားအား ၂၀၁၂ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလအတြင္းက ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

လက္ရိွ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းတြင္ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာႀကီးမ်ား ဆိုက္ကပ္ႏိုင္ေသာ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ဆိပ္ခံ ေဘာတံတား ၁၈ ခု ႏွင့္ ကုန္းတြင္း ကုန္ေသတၱာစခန္း ၃ ခု ရိွေၾကာင္း ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္မွ သိရသည္။

ဆိပ္ခံေဘာတံတားမ်ား တုိးခ်ဲ႕ တည္ေဆာက္ရန္ လ်ာထားသည့္ေနရာ ၇ ေနရာ အတြက္ တံတား ၁၄စင္း၊ လမ္းမေတာ္ ကမ္းနားနယ္ေျမရွိ ရြာသစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ စဥ့္အိုးတန္းၾကားေဒသအား ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီ ျပည္တြင္း ခရီးသြား ဆိပ္ကမ္းမ်ားအျဖစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ သြားမည္ျဖစ္ၿပီး၊ အပန္းေျဖစရာ ေနရာမ်ား၊ ေစ်း၀ယ္စင္တာမ်ား၊ ဟိုတယ္မ်ားႏွင့္ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ ေခတ္မီ အေဆာက္အဦမ်ားလည္း ထည့္သြင္း ေဆာက္လုပ္မည္ဟု သိရ သည္။

http://burma.irrawaddy.org/business/2013/11/26/51437.html

0 မှတ်ချက်များ: