အစိုးရ သတင္းစာမ်ား ေၾကာ္ျငာႏႈန္း ေလွ်ာ့ခ်မႈ ပုဂၢလိကေစ်းကြက္ ထိခိုက္ႏုိင္ဟု ဆို

အစိုးရ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ထုတ္ေ၀ေနသည့္ ျမန္မာ့အလင္း ႏွင့္ ေၾကးမံုသတင္းစာမ်ား ေၾကာ္ျငာခႏႈန္း ေလွ်ာ့ခ်သည့္ အစီအစဥ္သည္ ပုဂၢလိက စာနယ္ဇင္း မ်ား၏ ေၾကာ္ျငာေစ်းကြက္ကို ထိခိုက္ေစႏုိင္ေၾကာင္း ျပည္တြင္း စာနယ္ဇင္း အသုိင္းအ၀ုိင္းက ေျပာဆိုၾကသည္။
ထိုအစိုးရ သတင္းစာမ်ား၏ ေၾကာ္ျငာ ႏႈန္းထားမ်ားကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလမွ စတင္ၿပီး၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ေလွ်ာ့ခ်ေပးသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဇန္န၀ါရီလ ၁၈ ရက္က ထုတ္ျပန္ ေၾကညာထားသည္။

အစိုးရ သတင္းစာ, ေၾကာ္ျငာခ, ပုဂၢလိက စာနယ္ဇင္း
အစိုးရပိုင္ သတင္းစာမ်ား ျဖစ္ေသာ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာႏွင့္ ေၾကးမုံ သတင္းစာ (ဓာတ္ပုံ – ေဂ်ပိုင္ / ဧရာ၀တီ)

ယခုကဲ့သို႔ ေၾကာ္ျငာ ေစ်းႏႈန္းမ်ား ေလွ်ာ့ခ်လုိက္ျခင္းသည္ ေစ်းကြက္ ယွဥ္ၿပဳိင္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ ျပည္သူလူထုကိုသာ ၀န္ေဆာင္မႈေပးျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အစိုးရ သတင္းစာမ်ားအေနျဖင့္ ေစာင္ေရတက္လာေသာေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ား ေၾကာ္ျငာခ သက္သာစြာျဖင့္ ထည့္ သြင္းႏုိင္ရန္ ၀န္ေဆာင္မႈေပးျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီး႒ာန သတင္းႏွင့္ စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္းမွ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးရဲႏုိင္က ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။
ဦးရဲႏိုင္က“အရင္တုန္းက က်ေနာ္တုိ႔ သတင္းစာေတြက ႏုိင္ငံေတာ္ ဘ႑ာေငြပဲ ရွာေဖြေပးတာေပါ့။ အခုကေတာ့ ျပည္သူ႔ ၀န္ ေဆာင္မႈကိုပါ ထည့္စဥ္းစားၿပီး ဦးတည္လုပ္လာတာ။ အရင္တုန္းကေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ဘ႑ာကို မ်ားမ်ား ရွာေပး ႏုိင္ရင္ရၿပီ။ အခု ကေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ဘ႑ာကို မ႐ႈံးရင္ေတာ္ၿပီ။ ျပည္သူ႔၀န္ေဆာင္မႈကို ပိုလုပ္ရမယ္ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ျပည္သူေတြ ေၾကာ္ျငာခ သက္သက္သာသာနဲ႔ထည့္ႏုိင္ေအာင္ လုပ္ေပးတာ”ဟု ရွင္းျပသည္။
ျပည္သူ႔ဘ႑ာျဖင့္ ထုတ္ေ၀ေနသည့္ သတင္းစာမ်ား၏ ေၾကာ္ျငာခ ေလွ်ာ့ခ်မႈေၾကာင့္ ပုဂၢလိက ဂ်ာနယ္၊ သတင္းစာမ်ား၏ ရပ္တည္ အသက္ေမြးမႈကို ေရရွည္တြင္ ထိခုိက္လာႏုိင္ေၾကာင္း ေစ်းကြက္ ကြ်မ္းက်င္သူမ်ားက ေျပာဆိုၾကသည္။
အစိုးရသတင္းစာမ်ား အေနျဖင့္ အ႐ံႈးေပၚသည္ဆုိေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္တြင္ ဘတ္ဂ်က္ထပ္ေတာင္းၿပီး ဆက္လက္ ရပ္တည္ႏုိင္ ေၾကာင္း၊ ပုဂၢလိက သတင္းစာမ်ားကမူ အ႐ံႈးေပၚသည့္ဒဏ္ကို မခံႏုိင္ပါက ေပ်ာက္ကြယ္ သြားႏုိင္ေၾကာင္း၊ တခ်ဳိ႕ေသာ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္တုိက္မ်ားသည္ ၀န္ထမ္းမ်ား၏ လစာကို သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္မ်ားမွ ရရွိသည့္ ေၾကာ္ျငာခမ်ားအေပၚတြင္ ရပ္တည္ရသည့္ အေနအထားတြင္ ေၾကာ္ျငာခ ေကာင္းေကာင္းမရပါက ေရရွည္ ရပ္တည္ႏုိင္ေရးအတြက္ အခက္အခဲ ျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း ပုဂၢလိက ဂ်ာနယ္ အသိုင္းအ၀ိုင္းကလည္း ေျပာဆုိသည္။
The Voice သတင္းစာ ႏွင့္ ဂ်ာနယ္၏ Marketing Manager ျဖစ္သူ ကိုေက်ာ္သန္းက“က်ေနာ္တုိ႔ ပုဂၢလိကေတြ က်ေတာ့ ႐ံႈးသြားလုိ႔ ထည့္စရာ ပိုက္ဆံမရွိဘူးဆုိရင္ ဘာနဲ႔သြားရပ္တည္မလဲ။ အဓိကကေတာ့ ေပ်ာက္သြားႏုိင္တယ္။ ပုဂၢလိကသတင္းစာေတြ ေပ်ာက္သြားႏုိင္တဲ့ အေနအထားမ်ဳိးကို မျဖစ္ေအာင္ က်ေနာ္တုိ႔ကလည္း ဘယ္လုိ Recover ျဖစ္ေအာင္လုပ္ရမလဲ”ဟု ေျပာသည္။
“အခုလည္း နာေရးေၾကာ္ျငာေတြ၊ စည္ပင္ကိစၥေတြ၊ ဥပေဒေရးရာ ကန္႔ကြက္တာေတြကို အစုိးရသတင္းစာမွာပဲ ထည့္တာမ်ားတယ္။ တခ်ဳိ႕ဟာေတြဆုိရင္ အစုိးရဆီထည့္မွ တရား၀င္သလုိလုိ လုပ္ထားေတာ့ အစကတည္းက ပုဂၢလိက သတင္းစာေတြထက္ ေစ်းကြက္ ၀င္ၿပီး ေနရာက ပိုရၿပီးသားေလ။ အခုလုိ ထပ္ၿပီးလုပ္တယ္ဆုိရင္ ပုဂၢလိက သတင္းစာေတြရဲ႕ ေၾကာ္ျငာေစ်းႏႈန္းကို ထိခုိက္ႏုိင္ တာေပါ့”ဟု ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ ဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးဆန္း၀င္းထြန္းကလည္း ေျပာဆုိသည္။
ႏွစ္စဥ္ က်ပ္သန္းေပါင္းမ်ားစြာ အ႐ႈံးခံ ထုတ္ေ၀ေနသည့္ အစိုးရ သတင္းစာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ တုိင္းျပည္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေနခ်ိန္ တြင္ ျပည္သူ႔ ဘ႑ာေငြ ျဖဳန္းတီးၿပီး သတင္းစာ ထုတ္ေ၀ေနျခင္းသည္ မျဖစ္သင့္ေၾကာင္း သတင္းစာဆရာမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားသူမ်ားက ေ၀ဖန္မႈမ်ားလည္း ရွိေနသည္။
ယခုအခ်ိန္သည္ ပုဂၢလိက စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္းမ်ား အားေကာင္းလာၿပီး မီဒီယာလုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႔ၿဖဳိးတုိးတက္ေရးကို ဦးတည္ လုပ္ ေဆာင္ရမည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ၿပီး ယင္းသို႔မလုပ္ေဆာင္ဘဲ သူႏုိင္ကိုယ္ႏုိင္ယွဥ္ၿပဳိင္ေနပါက ေရရွည္တြင္ ႏွစ္ဘက္ စလံုးအတြက္ အလား အလာ မေကာင္းႏုိင္ေၾကာင္း ျမန္မာႏုိင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ(ယာယီ) အဖြဲ႔၀င္တဦးျဖစ္သူ ဦးသီဟေစာက ေထာက္ျပသည္။
ဦးသီဟေစာက“ဗီယက္နမ္တု႔ိ၊ အီရတ္တုိ႔မွာဆုိ သူတုိ႔လည္း အ႐ႈံးခံ ထုတ္တယ္၊ ေျပာမယ္ဆုိရင္ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရး အရမ္းမ်ားတယ္။ ဒီမွာ က ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရး ယႏၱရားအတြက္လည္း မဟုတ္ေတာ့ဘူးဆုိရင္ေတာ့ အဲဒါေတြက ပံုစံျပင္ရမွာ။ ဒီ ေခတ္ေျပာင္းတဲ့အခ်ိန္မွာ မျပင္ ရေသးတဲ့ သေဘာ သက္ေရာက္ေနတာေပါ့”ဟုလည္း သံုးသပ္သည္။
ပုဂၢလိကသတင္းစာမ်ားအနက္ တခ်ဳိ႕မွာ အ႐ႈံးေပၚေသာေၾကာင့္ ထုတ္ေ၀မႈ ရပ္နားသြားၾကရသည္မ်ားရွိသကဲ့သို႔ တခ်ဳိ႕ မွာ ၀န္ထမ္း ေလွ်ာ့ခ်ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေနၾကရသည္။
၂၀၁၃ ခုႏွစ္က စတင္ထုတ္ေ၀ခြင့္ျပဳခဲ့ေသာ သတင္းစာအေရအတြက္မွာ ယခုအခ်ိန္တြင္ အနည္းငယ္သာ က်န္ရွိေနေတာ့ၿပီး အျပင္း အထန္ ႐ုန္းကန္ေနၾကရေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
“လက္ရွိ ပုဂၢလိကသတင္းစာေတြရဲ႕ လည္ပတ္မႈႏႈန္းက ဘာကိုမွီခုိၿပီးသြားရမလဲဆုိေတာ့ ေၾကာ္ျငာကိုပဲ မီွခုိၿပီးသြားရမယ္။ ေၾကာ္ျငာ ရရင္ အ႐ံႈးသက္သာမယ္၊ မ႐ႈံးဘူး။ ေၾကာ္ျငာမရဘူး ဆုိရင္ေတာ့ ႐ႈံးမယ္၊ ေရရွည္မွာ ရပ္တည္ဖုိ႔မလြယ္ဘူး”ဟု The Voiceမွ ဦးေက်ာ္သန္းက ေျပာသည္။
ေၾကာ္ျငာခႏႈန္းထားမ်ား သတ္မွတ္ရာတြင္ ပုဂၢလိကသတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္မ်ားသည္ ေစာင္ေရအလုိက္ အဓိကထား သတ္မွတ္ၾကျခင္းျဖစ္ၿပီး စံတခုထား၍ သတ္မွတ္ထားျခင္းမရွိေပ။ လက္ရွိပုဂၢလိကစာနယ္ဇင္းမ်ား၏ ေၾကာ္ျငာခ ႏႈန္းထားမ်ားသည္ အစုိးရ သတင္းစာ ေၾကာ္ျငာခေစ်းႏႈန္း ေအာက္တြင္ပင္ ရွိေနသည္။
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လက္၀ါးႀကီးအုပ္ထားခဲ့ေသာ အစုိးရသတင္းစာမ်ားသည္ ေစ်းႏႈန္းေလွ်ာ့ ေရာင္းခ်ေသာ္လည္း ပုဂၢလိက သတင္း စာ မ်ားအား ေစ်းကြက္ေ၀စု ခြဲေပးခဲ့ရၿပီး စီးပြားေရးေၾကာ္ျငာအမ်ားအျပားကိုပါ ခြဲေ၀ေပးလိုက္ရခ်ိန္တြင္ ေၾကာ္ျငာေစ်းႏႈန္းမ်ားေလွ်ာ့ခ်လုိက္ျခင္းသည္ ပုဂၢလိက သတင္းသတင္းစာမ်ားကို သတ္ရာေရာက္ေၾကာင္း ေ၀ဖန္မႈမ်ားလည္း ရွိေနသည္။
သတင္းႏွင့္စာနယ္ဇင္းလုပ္ငန္း အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးရဲႏုိင္ကမူ“အဓိကက ျပည္သူကို ဘယ္လုိ၀န္ေဆာင္မႈေပးမလဲ ဆုိတာကို စဥ္းစားတာျဖစ္တဲ့အတြက္ အားလံုးကလည္း ဒီေပၚမွာပဲ မူတည္စဥ္းစားရင္ေတာ့ ဒီလုိျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူး။ ျပည္သူကိုေပးတာပဲေလ။ ေကာင္းေသာ ယွဥ္ၿပဳိင္ျခင္းပဲလုိ႔ ယူဆပါတယ္။ လုပ္ေပးႏုိင္တဲ့သူကို က်န္တဲ့သူေတြက မုဒိတာပြားေပးဖုိ႔ပဲ လုိပါတယ္”ဟု ေျပာသည္။
ယင္းကဲ့သို႔ ေၾကာ္ျငာေစ်းႏႈန္းမ်ား ေလွ်ာ့ခ်လုိက္ျခင္းသည္ အစိုးရသတင္းစာအေနျဖင့္ ေစာင္ေရအားေကာင္းသည့္ အတြက္ အျမတ္ အစြန္းမ်ား ရေနျခင္းေၾကာင့္ စီးပြားေရးအရ ၿပဳိင္ဆုိင္ျခင္းလားဟု ေမးခြန္းထုတ္စရာရွိေသာ္လည္း ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးေဟာင္း ဦးေအာင္ၾကည္ ၏ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္တြင္ ရွင္းလင္းခ်က္အရ အ႐ႈံးခံထုတ္ေ၀ေနရေၾကာင္း သိရသည္။
၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ ေငြလံုးေငြရင္း အသံုးစရိတ္ ၃၆ ဒသမ ၅၆၆ ဘီလီယံ ေတာင္း ခံခဲ့ၿပီး ထိုအသုံးစရိတ္ အနက္ က်ပ္ ၃ ဘီလီယံ(သန္း ၃၀၀၀) ေက်ာ္သည္ သတင္းစာမ်ား အ႐ႈံးခံထုတ္ေ၀ေနေသာ သတင္း ႏွင့္ စာနယ္ဇင္း လုပ္ငန္း အတြက္ ျဖစ္ေၾကာင္း ထိုစဥ္က ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးျဖစ္သူ ဦးေအာင္ၾကည္က ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္တြင္ ရွင္းလင္းခဲ့သည္။
လက္ရွိတြင္ ျမန္မာ့လင္း သတင္းစာ ၏ ေစာင္ေရသည္ ၁၄၆၀၀၀ ၀န္းက်င္ရွိၿပီး ေၾကးမုံ သတင္းစာ၏ ေစာင္ေရသည္ ၁၈၀၀၀၀ ခန္႔ ရွိေၾကာင္း၊ ယင္း သတင္းစာ ၂ ေစာင္လုံးကို တေစာင္လွ်င္ က်ပ္ ၅၀ ႏႈန္းျဖင့္ ျဖန္႔ခ်ိ ေရာင္းခ်ေၾကာင္း ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာ တာ၀န္ရွိသူ တဦးက ေျပာျပသည္။
http://burma.irrawaddy.org/news/2015/01/23/70285.html

0 မှတ်ချက်များ: