စပစ္ဖုိင္းယား တုိက္ေလယာဥ္မ်ား ျမန္မာျပည္တြင္ ျမႇဳပ္ႏွံခဲ့သည္ကို မ်က္ျမင္ေတြ႕ခဲ့သည့္ လက္ရွိ ျမန္မာျပည္ေရာက္ စစ္ျပန္ႀကီး Mr. Stanley Coomb (ဓာတ္ပံု – ေအးခ်မ္းေျမ့/ ဧရာဝတီ)
ဒုတိယကမၻာစစ္အၿပီး ျမႇဳပ္ႏွံခဲ့သည့္ စပစ္ဖုိင္းယား (Spitfire) တေယာက္စီးတုိက္ေလယာဥ္ဟု ယူဆရေသာ ေလယာဥ္ အစင္း ၆၀ ျပန္လည္ တူးေဖာ္ေရးလုပ္ငန္း အစိတ္အပိုင္းတခု အျဖစ္ ရန္ကုန္ မဂၤလာဒံုေလဆိပ္ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းေဟာင္း ေနရာတြင္ ယေန႔စတင္ကာ ေျမတုိင္းတာ စစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနၿပီျဖစ္သည္။
ျမန္မာအစိုးရ၊ ေရႊေတာင္ေပၚ ကုမၸဏီအုပ္စုႏွင့္ ယင္းေလယာဥ္ရွာေဖြေရးကို စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူ ၿဗိတိန္ႏုိင္ငံသား ေလယာဥ္မႉး Mr. David Cundall တုိ႔ ပူးေပါင္း၍ သေဘာတူ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုထားသည့္ အဆုိပါ လုပ္ငန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ တရပ္ကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ပါ့ခ္ရြိဳင္ယယ္ ဟိုတယ္တြင္ ယေန႔က်င္းပစဥ္ ေရႊေတာင္ေပၚကုမၸဏီ၏ မန္ေနးဂ်င္း ဒါရိုက္တာ ဦးထူးထူးေဇာ္က အထက္ပါအတိုင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ဒုတိယကမၻာစစ္အၿပီး ျမႇဳပ္ႏွံခဲ့သည့္ စပစ္ဖုိင္းယား (Spitfire) တေယာက္စီးတုိက္ေလယာဥ္ဟု ယူဆရေသာ ေလယာဥ္ အစင္း ၆၀ ျပန္လည္ တူးေဖာ္ေရးလုပ္ငန္း အစိတ္အပိုင္းတခု အျဖစ္ ရန္ကုန္ မဂၤလာဒံုေလဆိပ္ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းေဟာင္း ေနရာတြင္ ယေန႔စတင္ကာ ေျမတုိင္းတာ စစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနၿပီျဖစ္သည္။
ျမန္မာအစိုးရ၊ ေရႊေတာင္ေပၚ ကုမၸဏီအုပ္စုႏွင့္ ယင္းေလယာဥ္ရွာေဖြေရးကို စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူ ၿဗိတိန္ႏုိင္ငံသား ေလယာဥ္မႉး Mr. David Cundall တုိ႔ ပူးေပါင္း၍ သေဘာတူ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုထားသည့္ အဆုိပါ လုပ္ငန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ တရပ္ကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ပါ့ခ္ရြိဳင္ယယ္ ဟိုတယ္တြင္ ယေန႔က်င္းပစဥ္ ေရႊေတာင္ေပၚကုမၸဏီ၏ မန္ေနးဂ်င္း ဒါရိုက္တာ ဦးထူးထူးေဇာ္က အထက္ပါအတိုင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ေလယာဥ္တူးေဖာ္ေရး အဖြဲ႕၏ အဆိုအရ ကခ်င္ျပည္နယ္ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕တြင္ ၁၈ စင္း၊ ရန္ကုန္မဂၤလာဒံုေလဆိပ္တြင္ ၃၆ စင္းႏွင့္ မိတၳီလာၿမိဳ႕တြင္ ၆ စင္းစီကို ဒုတိယကမၻာစစ္အၿပီး ၿဗိတိန္အစိုးရက ျမႇဳပ္ႏွံခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
“ဒီေလယာဥ္ေတြ အားလံုး တူးေဖာ္ႏုိင္မယ္ဆိုရင္ ျမန္မာကို ကမၻာက ပိုသိမယ္၊ ျမန္မာနဲ႔ ၿဗိတိန္ႏုိင္ငံ ခ်စ္ၾကည္ေရး ပိုမို ခုိင္ၿမဲေစမယ္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ အေနနဲ႔ ကမၻာမွာ စပစ္ဖုိင္းယားေလယာဥ္ အမ်ားဆံုး ေတြ႕ခဲ့တဲ့ ႏုိင္ငံ အျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ႏုိင္မယ္” ဟု ဦးထူးထူးေဇာ္က ဆုိသည္။
ယင္းေလယာဥ္မ်ား တူးေဖာ္ေရးလုပ္ငန္းအတြက္ ပူးေပါင္း သေဘာတူစာခ်ဳပ္ကို ၂၀၁၂ ေအာက္တိုဘာလက လက္မွတ္ ေရးထုိးခဲ့ၾကၿပီး ၂၀၁၂ ဒီဇင္ဘာ ၁၂ ရက္ေန႔တြင္ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕ ေလတပ္စခန္းတြင္ စတင္ကာ တူးေဖာ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
ေလယာဥ္တူးေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအားလံုး လုပ္ေဆာင္ၿပီးလွ်င္ ရရွိလာသည့္အက်ိဳးအျမတ္ကို ျမန္မာအစိုးရက ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ေရႊေတာင္ေပၚ ကုမၸဏီက ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ေလယာဥ္တူးေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ရန္ ျမန္မာျပည္သို႔ ေရာက္ရွိေနေသာ Mr. David Cundall က ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ခံစားခြင့္ရမည္ဟု သေဘာတူ စာခ်ဳပ္တြင္ ပါရွိသည္။
ပုဂၢလိက ေလယာဥ္ေမာင္း တဦးျဖစ္သူ အသက္ ၆၀ ေက်ာ္အရြယ္ရွိ Mr. David Cundall က ျမန္မာျပည္တြင္ ယင္း ေလယာဥ္မ်ား ရွိေနေၾကာင္းကို အေမရိကန္ႏုိင္ငံ ဖေလာ္ရီဒါနယ္တြင္ ေတြ႕ခဲ့ေသာ အေမရိကန္ ႏုိင္ငံသား ၂ ဦးမွ တဆင့္ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ကတည္းက သိရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ ၁၉၉၈ ကတည္းက စ၍ ေျမတုိင္းတာ စစ္ေဆးျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ခြင့္ ရရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ေၾကာင္း၊ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္တြင္ အစၥေရးႏုိင္ငံမွာ ပါေမာကၡ ေဒါက္တာ အာဒန္ဘူလ္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ မိခဲ့ၿပီး ယင္းကာလမွ စတင္၍ ျမန္မာအစိုးရထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ရရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ေၾကာင္း ယေန႔ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေျပာဆို ခဲ့သည္။
ေလယာဥ္မ်ား တူးေဖာ္ေရးအတြက္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ဒဂံုတကၠသိုလ္မွ အၿငိမ္းစား ဘူမိေဗဒ ပါေမာကၡေဟာင္း ဦးစိုးသိန္းကလည္း ၁၉၉၉ ခုႏွစ္ ကတည္းက ၎ကို ႏိုင္ငံေတာ္စီမံကိန္းအေနျဖင့္ ေစခိုင္းခဲ့သျဖင့္ အစၥေရးကုမၸဏီ တခုျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။
“ပထမအႀကိမ္အေနနဲ႔ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္က မဂၤလာဒံုေလဆိပ္မွာ ဝင္တုိင္းေတာ့ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းေဟာင္းရဲ႕ အျပင္ဘက္ကို ရွာတာ မွားခဲ့လို႔ မေတြ႕ခဲ့ရဘူး။ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္က်ေတာ့မွ ေနရာအတိအက်ကို သိရတယ္။ အဲဒီမွာ အစၥေရးကုမၸဏီနဲ႔ တူးၾကေတာ့ တူးခ်ိန္ ရက္ ၃၀ ပဲရတယ္။ အဲဒီမွာ ေလယာဥ္ေတြ တည္ရွိတဲ့ေနရာေရာက္ဖို႔ ၁၀ ေပေလာက္ အလိုမွာ စီမံကိန္းက ရပ္သြားတယ္” ဟု သူက ေျပာသည္။
၂၀၀၄ ခုႏွစ္တြင္လည္း စင္ကာပူႏုိင္ငံမွ ကုမၸဏီတခုက တူးေဖာ္ခဲ့ေသးေၾကာင္း၊ သို႔ရာတြင္ ထိုစီမံကိန္း၌ ဦးစိုးသိန္းမပါဝင္ ခဲ့သျဖင့္ အေသးစိတ္ မသိရေၾကာင္း ၎က ဆက္ေျပာသည္။
ဒုတိယကမၻာစစ္အၿပီး မဂၤလာဒံု ေလဆိပ္တြင္ အဆုိပါ ေလယာဥ္မ်ား ျမႇဳပ္ႏွံခဲ့သည္ကို မ်က္ျမင္ေတြ႕ရွိခဲ့သည့္ ယခု အသက္ ၉၁ ႏွစ္အရြယ္ရွိ စစ္ျပန္ Mr. Stanley Coomb ၏ ေျပာဆိုခ်က္မ်ားႏွင့္ ဓာတ္ပံုမ်ားကို Mr. David Cundall က ၂၀၀၉ ခုႏွစ္တြင္ ဦးစိုးသိန္းထံသို႔ အီးေမးလ္ပို႔ခဲ့ရာမွ ယင္းလုပ္ငန္း ျပန္လည္စတင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္ဟု သိရသည္။
Mr. David Cundall သည္ ယင္းေလယာဥ္မ်ား တူးေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ခြင့္ရရန္ ၁၇ တာ ႀကိဳးစားခဲ့ေၾကာင္း၊ သို႔ရာတြင္ ျမန္မာစစ္အစိုးရအေပၚ အေနာက္ႏုိင္ငံ အစိုးရမ်ားက အေရးယူထားသည့္ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ေျဖေလွ်ာ့ခဲ့ၿပီးသည့္ ေနာက္ပုိင္း ယမန္ႏွစ္ ဧၿပီလကမွ လက္ရွိ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရခဲ့ေၾကာင္း ေျပာသည္။
“သူေပးပို႔တဲ့ ေမးလ္ေတြအရ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕မွာ အေမရိကန္က ရွာလိုက္ေတာ့ ၉ စီး၊ ၉ စီးစီ ႏွစ္ေနရာ ရွိေနတယ္ ဆိုတာ သိလိုက္ရတယ္” ဟု ပါေမာကၡ ဦးစိုးသိန္းက ဆုိသည္။
၂၀၁၂ ဒီဇင္ဘာ ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ ျမစ္ႀကီးနား ေလတပ္စခန္း၌ တုိင္းတာ တူးေဖာ္ခြင့္ရရွိခဲ့ၿပီးေနာက္ ပထမအဆင့္အေနျဖင့္ ေလယာဥ္အေပၚလႊာ သံမဏိျပင္ကို စမ္းသပ္ေတြ႕ရွိခဲ့ေၾကာင္းသိရသည္။
“အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႕ရတယ္။ တူးေဖာ္တဲ့အခ်ိန္ ပထမပိုင္းမွာ ေရေတြ အမ်ားႀကီးထြက္လာတယ္။ အဲဒီေရေတြကို ရွင္းၿပီးေတာ့မွ စတီးလ္ပလိတ္ကို စမ္းသပ္မိတာပါ” ဟု ဦးစိုးသိန္းက ရွင္းျပသည္။
ဒုတိယကမၻာစစ္မွ စတင္၍ ဘုရင့္ေလတပ္တြင္ အသံုးျပဳရန္ ၿဗိတိန္အစိုးရက တေယာက္စီး စပစ္ဖိုင္းယား တုိက္ေလယာဥ္မ်ားကို ထုတ္လုပ္ခဲ့ၿပီး ကမၻာစစ္အၿပီး ၁၉၆၂ အထိ ဆက္လက္အသံုးျပဳခဲ့ေၾကာင္း၊ စုစုေပါင္း စီးေရ ၂ ေသာင္းခန္႔ ထုတ္လုပ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ဒုတိယကမၻာစစ္ အတြင္းက ျမန္မာျပည္တြင္ ေရာက္ရွိေနခဲ့ေသာ စစ္ျပန္ႀကီး Mr. Stanley Coomb က “အခုလို ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာအတြင္း ျမန္မာျပည္ကို တေခါက္ ျပန္လာရတဲ့အတြက္ရယ္၊ ဒုတိယကမၻာစစ္အၿပီး ျမႇဳပ္ႏံွခဲ့တဲ့ တုိက္ေလယာဥ္ေတြ ျပန္လည္ ရွာေဖြေရးမွာ ပါဝင္ခြင့္ ရတဲ့အတြက္ရယ္ က်ေနာ္ အရမ္းကို စိတ္လႈပ္ရွားေနပါတယ္” ဟု ဆိုသည္။
http://burma.irrawaddy.org/archives/30233#.UO1Fy1I-G5Q.facebook
“ဒီေလယာဥ္ေတြ အားလံုး တူးေဖာ္ႏုိင္မယ္ဆိုရင္ ျမန္မာကို ကမၻာက ပိုသိမယ္၊ ျမန္မာနဲ႔ ၿဗိတိန္ႏုိင္ငံ ခ်စ္ၾကည္ေရး ပိုမို ခုိင္ၿမဲေစမယ္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ အေနနဲ႔ ကမၻာမွာ စပစ္ဖုိင္းယားေလယာဥ္ အမ်ားဆံုး ေတြ႕ခဲ့တဲ့ ႏုိင္ငံ အျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ႏုိင္မယ္” ဟု ဦးထူးထူးေဇာ္က ဆုိသည္။
ယင္းေလယာဥ္မ်ား တူးေဖာ္ေရးလုပ္ငန္းအတြက္ ပူးေပါင္း သေဘာတူစာခ်ဳပ္ကို ၂၀၁၂ ေအာက္တိုဘာလက လက္မွတ္ ေရးထုိးခဲ့ၾကၿပီး ၂၀၁၂ ဒီဇင္ဘာ ၁၂ ရက္ေန႔တြင္ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕ ေလတပ္စခန္းတြင္ စတင္ကာ တူးေဖာ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
ေလယာဥ္တူးေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအားလံုး လုပ္ေဆာင္ၿပီးလွ်င္ ရရွိလာသည့္အက်ိဳးအျမတ္ကို ျမန္မာအစိုးရက ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ေရႊေတာင္ေပၚ ကုမၸဏီက ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ေလယာဥ္တူးေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ရန္ ျမန္မာျပည္သို႔ ေရာက္ရွိေနေသာ Mr. David Cundall က ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ခံစားခြင့္ရမည္ဟု သေဘာတူ စာခ်ဳပ္တြင္ ပါရွိသည္။
ပုဂၢလိက ေလယာဥ္ေမာင္း တဦးျဖစ္သူ အသက္ ၆၀ ေက်ာ္အရြယ္ရွိ Mr. David Cundall က ျမန္မာျပည္တြင္ ယင္း ေလယာဥ္မ်ား ရွိေနေၾကာင္းကို အေမရိကန္ႏုိင္ငံ ဖေလာ္ရီဒါနယ္တြင္ ေတြ႕ခဲ့ေသာ အေမရိကန္ ႏုိင္ငံသား ၂ ဦးမွ တဆင့္ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ကတည္းက သိရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ ၁၉၉၈ ကတည္းက စ၍ ေျမတုိင္းတာ စစ္ေဆးျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ခြင့္ ရရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ေၾကာင္း၊ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္တြင္ အစၥေရးႏုိင္ငံမွာ ပါေမာကၡ ေဒါက္တာ အာဒန္ဘူလ္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ မိခဲ့ၿပီး ယင္းကာလမွ စတင္၍ ျမန္မာအစိုးရထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ရရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ေၾကာင္း ယေန႔ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေျပာဆို ခဲ့သည္။
ေလယာဥ္မ်ား တူးေဖာ္ေရးအတြက္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ဒဂံုတကၠသိုလ္မွ အၿငိမ္းစား ဘူမိေဗဒ ပါေမာကၡေဟာင္း ဦးစိုးသိန္းကလည္း ၁၉၉၉ ခုႏွစ္ ကတည္းက ၎ကို ႏိုင္ငံေတာ္စီမံကိန္းအေနျဖင့္ ေစခိုင္းခဲ့သျဖင့္ အစၥေရးကုမၸဏီ တခုျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။
“ပထမအႀကိမ္အေနနဲ႔ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္က မဂၤလာဒံုေလဆိပ္မွာ ဝင္တုိင္းေတာ့ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းေဟာင္းရဲ႕ အျပင္ဘက္ကို ရွာတာ မွားခဲ့လို႔ မေတြ႕ခဲ့ရဘူး။ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္က်ေတာ့မွ ေနရာအတိအက်ကို သိရတယ္။ အဲဒီမွာ အစၥေရးကုမၸဏီနဲ႔ တူးၾကေတာ့ တူးခ်ိန္ ရက္ ၃၀ ပဲရတယ္။ အဲဒီမွာ ေလယာဥ္ေတြ တည္ရွိတဲ့ေနရာေရာက္ဖို႔ ၁၀ ေပေလာက္ အလိုမွာ စီမံကိန္းက ရပ္သြားတယ္” ဟု သူက ေျပာသည္။
၂၀၀၄ ခုႏွစ္တြင္လည္း စင္ကာပူႏုိင္ငံမွ ကုမၸဏီတခုက တူးေဖာ္ခဲ့ေသးေၾကာင္း၊ သို႔ရာတြင္ ထိုစီမံကိန္း၌ ဦးစိုးသိန္းမပါဝင္ ခဲ့သျဖင့္ အေသးစိတ္ မသိရေၾကာင္း ၎က ဆက္ေျပာသည္။
ဒုတိယကမၻာစစ္အၿပီး မဂၤလာဒံု ေလဆိပ္တြင္ အဆုိပါ ေလယာဥ္မ်ား ျမႇဳပ္ႏွံခဲ့သည္ကို မ်က္ျမင္ေတြ႕ရွိခဲ့သည့္ ယခု အသက္ ၉၁ ႏွစ္အရြယ္ရွိ စစ္ျပန္ Mr. Stanley Coomb ၏ ေျပာဆိုခ်က္မ်ားႏွင့္ ဓာတ္ပံုမ်ားကို Mr. David Cundall က ၂၀၀၉ ခုႏွစ္တြင္ ဦးစိုးသိန္းထံသို႔ အီးေမးလ္ပို႔ခဲ့ရာမွ ယင္းလုပ္ငန္း ျပန္လည္စတင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္ဟု သိရသည္။
Mr. David Cundall သည္ ယင္းေလယာဥ္မ်ား တူးေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ခြင့္ရရန္ ၁၇ တာ ႀကိဳးစားခဲ့ေၾကာင္း၊ သို႔ရာတြင္ ျမန္မာစစ္အစိုးရအေပၚ အေနာက္ႏုိင္ငံ အစိုးရမ်ားက အေရးယူထားသည့္ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ေျဖေလွ်ာ့ခဲ့ၿပီးသည့္ ေနာက္ပုိင္း ယမန္ႏွစ္ ဧၿပီလကမွ လက္ရွိ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရခဲ့ေၾကာင္း ေျပာသည္။
“သူေပးပို႔တဲ့ ေမးလ္ေတြအရ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕မွာ အေမရိကန္က ရွာလိုက္ေတာ့ ၉ စီး၊ ၉ စီးစီ ႏွစ္ေနရာ ရွိေနတယ္ ဆိုတာ သိလိုက္ရတယ္” ဟု ပါေမာကၡ ဦးစိုးသိန္းက ဆုိသည္။
၂၀၁၂ ဒီဇင္ဘာ ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ ျမစ္ႀကီးနား ေလတပ္စခန္း၌ တုိင္းတာ တူးေဖာ္ခြင့္ရရွိခဲ့ၿပီးေနာက္ ပထမအဆင့္အေနျဖင့္ ေလယာဥ္အေပၚလႊာ သံမဏိျပင္ကို စမ္းသပ္ေတြ႕ရွိခဲ့ေၾကာင္းသိရသည္။
“အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႕ရတယ္။ တူးေဖာ္တဲ့အခ်ိန္ ပထမပိုင္းမွာ ေရေတြ အမ်ားႀကီးထြက္လာတယ္။ အဲဒီေရေတြကို ရွင္းၿပီးေတာ့မွ စတီးလ္ပလိတ္ကို စမ္းသပ္မိတာပါ” ဟု ဦးစိုးသိန္းက ရွင္းျပသည္။
ဒုတိယကမၻာစစ္မွ စတင္၍ ဘုရင့္ေလတပ္တြင္ အသံုးျပဳရန္ ၿဗိတိန္အစိုးရက တေယာက္စီး စပစ္ဖိုင္းယား တုိက္ေလယာဥ္မ်ားကို ထုတ္လုပ္ခဲ့ၿပီး ကမၻာစစ္အၿပီး ၁၉၆၂ အထိ ဆက္လက္အသံုးျပဳခဲ့ေၾကာင္း၊ စုစုေပါင္း စီးေရ ၂ ေသာင္းခန္႔ ထုတ္လုပ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ဒုတိယကမၻာစစ္ အတြင္းက ျမန္မာျပည္တြင္ ေရာက္ရွိေနခဲ့ေသာ စစ္ျပန္ႀကီး Mr. Stanley Coomb က “အခုလို ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာအတြင္း ျမန္မာျပည္ကို တေခါက္ ျပန္လာရတဲ့အတြက္ရယ္၊ ဒုတိယကမၻာစစ္အၿပီး ျမႇဳပ္ႏံွခဲ့တဲ့ တုိက္ေလယာဥ္ေတြ ျပန္လည္ ရွာေဖြေရးမွာ ပါဝင္ခြင့္ ရတဲ့အတြက္ရယ္ က်ေနာ္ အရမ္းကို စိတ္လႈပ္ရွားေနပါတယ္” ဟု ဆိုသည္။
http://burma.irrawaddy.org/archives/30233#.UO1Fy1I-G5Q.facebook
0 မှတ်ချက်များ:
မှတ်ချက်ပြုရန်