ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္းသာလမ္းရွိ i Pay (နတ္ပိုက္ဆံ) အေရာင္းဌာန တခုကို ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု – ေဂ်ပိုင္ / ဧရာဝတီ)
ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ားတြင္ အီလက္ထရြန္းနစ္ ႀကိဳတင္ေငြျဖည့္ကတ္ျဖင့္ စီးနင္းမည့္ စနစ္ကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ရန္ ျမန္မာ့မီးရထားႏွင့္ i Pay ကုမၸဏီတို႔ စတင္ညိႇႏိႈင္းေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထားမွ တာ၀န္ရွိ ပုဂၢိဳလ္တဦးက ေျပာသည္။
“အေကာင္အထည္ ေဖာ္ဖို႔ေတာ့ သိပ္မခက္ဘူးလို႔ က်ေနာ္ထင္တယ္။ အခုလည္း ကားနဲ႔သေဘၤာေတြမွာ လုပ္ေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေငြေၾကးကိစၥ ညိႇရမွာေတြရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔က တေန႔၀င္ေငြကို တေန႔ရွင္းတဲ့ စနစ္နဲ႔သြားေနတာ ဆိုေတာ့ေလ” ဟု ျမန္မာ့မီးရထားမွ လက္ေထာက္ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးခ်စ္ေက်ာ္မ်ိဳးက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ားတြင္ အီလက္ထရြန္းနစ္ ႀကိဳတင္ေငြျဖည့္ကတ္ျဖင့္ စီးနင္းမည့္ စနစ္ကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ရန္ ျမန္မာ့မီးရထားႏွင့္ i Pay ကုမၸဏီတို႔ စတင္ညိႇႏိႈင္းေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထားမွ တာ၀န္ရွိ ပုဂၢိဳလ္တဦးက ေျပာသည္။
“အေကာင္အထည္ ေဖာ္ဖို႔ေတာ့ သိပ္မခက္ဘူးလို႔ က်ေနာ္ထင္တယ္။ အခုလည္း ကားနဲ႔သေဘၤာေတြမွာ လုပ္ေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေငြေၾကးကိစၥ ညိႇရမွာေတြရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔က တေန႔၀င္ေငြကို တေန႔ရွင္းတဲ့ စနစ္နဲ႔သြားေနတာ ဆိုေတာ့ေလ” ဟု ျမန္မာ့မီးရထားမွ လက္ေထာက္ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးခ်စ္ေက်ာ္မ်ိဳးက ေျပာသည္။
သူက ဆက္လက္၍ “သူတို႔ေတြဘက္ကလည္း ဘူတာေတြမွာ အေဆာက္အဦး ေဆာက္တာေတြ လုပ္ရဦးမယ္။ ေလာေလာဆယ္မွာ ခ်က္ခ်င္းသာ မစႏုိင္ေသးတာ။ က်ေနာ္တို႔ ညိႇေနပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း သြားလာေရးတြင္ အီလက္ထရြန္းနစ္ ေငြျဖည့္ကတ္သံုး စနစ္ကို ၂၀၁၂ တြင္ စတင္ခဲ့သည့္ i Pay ကုမၸဏီမွ ေအာ္ပေရးရွင္း မန္ေနဂ်ာ ဦးသန္႔စင္က “က်ေနာ္တို႔မွာ နည္းပညာ အဆင္သင့္ ရွိပါတယ္။ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမွာ သံုးဖို႔ အခု ေဆြးေႏြးေနပါတယ္။ ဘူတာေတြကို ကြင္းဆင္း ၾကည့္ေနတယ္။ ရထားေတြ စီးၾကည့္တယ္။ လက္မွတ္ေတြ ဘယ္လို သြင္းတယ္၊ ထုတ္တယ္ဆိုတာေတြ ၾကည့္တယ္။ တာ၀န္ရွိတဲ့ သူေတြကလည္း က်ေနာ္တို႔ကို ေလ့လာၾကည့္ဖို႔ ေျပာတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေတြ႔ရွိခ်က္ေတြကို လက္ရွိစနစ္နဲ႔ အံ၀င္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မယ္ ဆိုတာ တင္ထားတယ္” ဟု ေျပာသည္။
ျမန္မာ့မီးရထားက လက္ရွိေျပးဆြဲေနသည့္ ေစ်းႏႈန္း၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား အတိုင္း ေျပးဆြဲသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ၿမိဳ႕ပတ္တြင္ ၀န္ေဆာင္မႈ အဆင္ေျပပါက အေ၀းေျပး လိုင္းမ်ားတြင္လည္း အဆင့္ဆင့္တိုးခ်ဲ႕ႏိုင္ေအာင္ ၀န္ႀကီး႒ာနႏွင့္ ညိႇႏႈိင္း စီစဥ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးသန္႔စင္က ဆက္လက္ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ားကို တေန႔လွ်င္ အစီး ၂၀ ခန္႔ျဖင့္၊ စုစုေပါင္း အႀကိမ္ ၂၀၀ ေျပးဆြဲလွ်က္ရွိေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထား၏ ကိန္းဂဏန္းမ်ားအရ သိရသည္။
ရထားစီးနင္းခ ႏႈန္းထားမ်ားမွာ ရိုးရိုးတန္း ၁၀၀ က်ပ္ႏွင့္ အထူးတန္း ၂၀၀ က်ပ္တို႔ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆြဲေနသည့္ အမ်ားျပည္သူသံုး လိုင္းကားမ်ားႏွင့္ ပန္းဆိုးတန္း – ဒလ သေဘၤာမ်ားတြင္ i Pay ကတ္မ်ားျဖင့္ စီးနင္းမည့္စနစ္ကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ထားၿပီး သေဘၤာစီးနင္းသူမ်ားက သံုးစြဲမႈ ပိုမ်ားၿပီး ပို၍ အဆင္ေျပေၾကာင္း i Pay ကုမၸဏီမွ သိရသည္။
ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းခြင္သို႔ ရထားစီးနင္း သြားလာသူ မခင္ေအးမြန္က “က်မကေတာ့ ကားခကို ကတ္နဲ႔ေပးတာမ်ိဳးေတာ့ မသိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ရထားကို ကတ္နဲ႔စီးရတာ ႀကိဳက္တယ္။ ရထားလာလို႔ ေျပးတက္ရတဲ့ ေန႔မ်ိဳးေတြဆိုရင္ ရထားလက္မွတ္ အေလာတႀကီး ၀ယ္စရာ မလိုေတာ့ဘူးေပါ့” ဟု သူ႔အျမင္ကို ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေနထိုင္ၿပီး ေန႔စဥ္ ကားႏွင့္ ရထားကို စီးနင္းအသံုးျပဳလွ်က္ရွိသည့္ လူေပါင္း ၂၃ ဦးကို ႀကိဳတင္ေငြျဖည့္ အီလက္ထရြန္းနစ္ ကတ္စနစ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးျမန္းခဲ့ရာ ၁၀ ဦးက ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၿပီး၊ ၁၁ ဦးက ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ျခင္းမရွိဘဲ၊ က်န္ ၂ ဦးက ယင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ၎တို႔ မသိရွိေၾကာင္း ေျဖၾကားခဲ့သည္။
စတင္ ၀န္ေဆာင္မႈေပးသည့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဧၿပီမွ ယခုအခ်ိန္အထိ i Pay ကတ္ေပါင္း ၅ ေသာင္းေက်ာ္ ေရာင္းခ်ခဲ့ၿပီး ေန႔စဥ္ သံုးစြဲမႈမွာ လိုင္းကားမ်ားတြင္ ပ်မ္းမွ် လူဦးေရ ၁၈၀၀ ေက်ာ္ႏွင့္ သေဘၤာစီးနင္းသူ ၂ ေထာင္ေက်ာ္ရွိေၾကာင္း ဦးသန္႔စင္က ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆြဲေနသည့္ ဘတ္စ္လိုင္း ၈ လိုင္းရွိ ယာဥ္အစီးေရေပါင္း ၃၀၀ တြင္ i Pay စက္မ်ား တပ္ဆင္ထားၿပီး အေရာင္း စင္တာငယ္ေပါင္း ၁၈ ခု ဖြင့္လွစ္ထားကာ၊ ထပ္မံ၍ ၂၅ ခု ဖြင့္သြားဦးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“တေနရာကမွ အျမတ္ရတာ မရွိေသးဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ဦးတည္ထားတာက လူတိုင္း ကတ္စနစ္ အသံုးျပဳႏိုင္ေအာင္ လုပ္သြားမယ္။ အားလံုး သံုးႏိုင္တဲ့ အခါက်မွ ဘယ္လိုအျမတ္ရေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုတာ ဆက္စဥ္းစားသြားမယ္” ဟု ဦးသန္႔စင္က ေျပာသည္။
http://burma.irrawaddy.org/archives/41395
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း သြားလာေရးတြင္ အီလက္ထရြန္းနစ္ ေငြျဖည့္ကတ္သံုး စနစ္ကို ၂၀၁၂ တြင္ စတင္ခဲ့သည့္ i Pay ကုမၸဏီမွ ေအာ္ပေရးရွင္း မန္ေနဂ်ာ ဦးသန္႔စင္က “က်ေနာ္တို႔မွာ နည္းပညာ အဆင္သင့္ ရွိပါတယ္။ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမွာ သံုးဖို႔ အခု ေဆြးေႏြးေနပါတယ္။ ဘူတာေတြကို ကြင္းဆင္း ၾကည့္ေနတယ္။ ရထားေတြ စီးၾကည့္တယ္။ လက္မွတ္ေတြ ဘယ္လို သြင္းတယ္၊ ထုတ္တယ္ဆိုတာေတြ ၾကည့္တယ္။ တာ၀န္ရွိတဲ့ သူေတြကလည္း က်ေနာ္တို႔ကို ေလ့လာၾကည့္ဖို႔ ေျပာတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေတြ႔ရွိခ်က္ေတြကို လက္ရွိစနစ္နဲ႔ အံ၀င္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မယ္ ဆိုတာ တင္ထားတယ္” ဟု ေျပာသည္။
ျမန္မာ့မီးရထားက လက္ရွိေျပးဆြဲေနသည့္ ေစ်းႏႈန္း၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား အတိုင္း ေျပးဆြဲသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ၿမိဳ႕ပတ္တြင္ ၀န္ေဆာင္မႈ အဆင္ေျပပါက အေ၀းေျပး လိုင္းမ်ားတြင္လည္း အဆင့္ဆင့္တိုးခ်ဲ႕ႏိုင္ေအာင္ ၀န္ႀကီး႒ာနႏွင့္ ညိႇႏႈိင္း စီစဥ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးသန္႔စင္က ဆက္လက္ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ားကို တေန႔လွ်င္ အစီး ၂၀ ခန္႔ျဖင့္၊ စုစုေပါင္း အႀကိမ္ ၂၀၀ ေျပးဆြဲလွ်က္ရွိေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထား၏ ကိန္းဂဏန္းမ်ားအရ သိရသည္။
ရထားစီးနင္းခ ႏႈန္းထားမ်ားမွာ ရိုးရိုးတန္း ၁၀၀ က်ပ္ႏွင့္ အထူးတန္း ၂၀၀ က်ပ္တို႔ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆြဲေနသည့္ အမ်ားျပည္သူသံုး လိုင္းကားမ်ားႏွင့္ ပန္းဆိုးတန္း – ဒလ သေဘၤာမ်ားတြင္ i Pay ကတ္မ်ားျဖင့္ စီးနင္းမည့္စနစ္ကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ထားၿပီး သေဘၤာစီးနင္းသူမ်ားက သံုးစြဲမႈ ပိုမ်ားၿပီး ပို၍ အဆင္ေျပေၾကာင္း i Pay ကုမၸဏီမွ သိရသည္။
ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းခြင္သို႔ ရထားစီးနင္း သြားလာသူ မခင္ေအးမြန္က “က်မကေတာ့ ကားခကို ကတ္နဲ႔ေပးတာမ်ိဳးေတာ့ မသိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ရထားကို ကတ္နဲ႔စီးရတာ ႀကိဳက္တယ္။ ရထားလာလို႔ ေျပးတက္ရတဲ့ ေန႔မ်ိဳးေတြဆိုရင္ ရထားလက္မွတ္ အေလာတႀကီး ၀ယ္စရာ မလိုေတာ့ဘူးေပါ့” ဟု သူ႔အျမင္ကို ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေနထိုင္ၿပီး ေန႔စဥ္ ကားႏွင့္ ရထားကို စီးနင္းအသံုးျပဳလွ်က္ရွိသည့္ လူေပါင္း ၂၃ ဦးကို ႀကိဳတင္ေငြျဖည့္ အီလက္ထရြန္းနစ္ ကတ္စနစ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးျမန္းခဲ့ရာ ၁၀ ဦးက ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၿပီး၊ ၁၁ ဦးက ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ျခင္းမရွိဘဲ၊ က်န္ ၂ ဦးက ယင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ၎တို႔ မသိရွိေၾကာင္း ေျဖၾကားခဲ့သည္။
စတင္ ၀န္ေဆာင္မႈေပးသည့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဧၿပီမွ ယခုအခ်ိန္အထိ i Pay ကတ္ေပါင္း ၅ ေသာင္းေက်ာ္ ေရာင္းခ်ခဲ့ၿပီး ေန႔စဥ္ သံုးစြဲမႈမွာ လိုင္းကားမ်ားတြင္ ပ်မ္းမွ် လူဦးေရ ၁၈၀၀ ေက်ာ္ႏွင့္ သေဘၤာစီးနင္းသူ ၂ ေထာင္ေက်ာ္ရွိေၾကာင္း ဦးသန္႔စင္က ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆြဲေနသည့္ ဘတ္စ္လိုင္း ၈ လိုင္းရွိ ယာဥ္အစီးေရေပါင္း ၃၀၀ တြင္ i Pay စက္မ်ား တပ္ဆင္ထားၿပီး အေရာင္း စင္တာငယ္ေပါင္း ၁၈ ခု ဖြင့္လွစ္ထားကာ၊ ထပ္မံ၍ ၂၅ ခု ဖြင့္သြားဦးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“တေနရာကမွ အျမတ္ရတာ မရွိေသးဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ဦးတည္ထားတာက လူတိုင္း ကတ္စနစ္ အသံုးျပဳႏိုင္ေအာင္ လုပ္သြားမယ္။ အားလံုး သံုးႏိုင္တဲ့ အခါက်မွ ဘယ္လိုအျမတ္ရေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုတာ ဆက္စဥ္းစားသြားမယ္” ဟု ဦးသန္႔စင္က ေျပာသည္။
http://burma.irrawaddy.org/archives/41395
0 မှတ်ချက်များ:
မှတ်ချက်ပြုရန်