Pee Mak ဇာတ္ကား ရန္ကုန္ ေနျပည္ေတာ္ ႐ုပ္ရွင္႐ံုတြင္ တင္ထားသည္ကို ဇြန္ ၃ ရက္ေန႔က ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု – ၾကယ္ျပာ / ဧရာဝတီ)
ၿပီးခဲ့သည့္ အားလပ္ရက္က လူေျပာမ်ားေနသည့္ ထိုင္းသရဲ ဟာသရုပ္ရွင္ ဖီးမက္ခ္ (Pee Mak) ဇာတ္ကားကို မဂၤလာ ရုပ္ရွင္ရုံမွာ သြားၾကည့္ ျဖစ္သည္။ မနက္ ၁၀ နာရီခဲြ ကတည္းက ဒဂုံစင္တာ ၂ မွာ ရွိတဲ့ လက္မွတ္ အေရာင္းေကာင္တာမွာ ရုပ္ရွင္ လက္မွတ္ ဝယ္ရသည္။ လက္မွတ္အားလုံးက ကုန္ေနၿပီ၊ ညေနပိုင္း ၃ နာရီအခ်ိန္ ပဲြလက္မွတ္ကို ရရာခုံမွာ ဝယ္ၾကည့္ လိုက္ရသည္။
Pee Mak ဇာတ္ကားက ေမလဆန္းပိုင္းကတည္းက ေရွ႕ေဆာင္ရုပ္ရွင္ရုံမွာ စတင္ ျပသခဲ့ၿပီးေနာက္မွာေတာ့ လူေျပာမ်ားၿပီး ပရိသတ္ အႀကိဳက္မ်ားသည့္ ဟာသ၊ အခ်စ္ ေရာေႏွာထားသည့္ သရဲကား၊ အခုထိ ရန္ကုန္က ရုပ္ရွင္ရံုမ်ားတြင္ တင္ထားဆဲျဖစ္သည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ အားလပ္ရက္က လူေျပာမ်ားေနသည့္ ထိုင္းသရဲ ဟာသရုပ္ရွင္ ဖီးမက္ခ္ (Pee Mak) ဇာတ္ကားကို မဂၤလာ ရုပ္ရွင္ရုံမွာ သြားၾကည့္ ျဖစ္သည္။ မနက္ ၁၀ နာရီခဲြ ကတည္းက ဒဂုံစင္တာ ၂ မွာ ရွိတဲ့ လက္မွတ္ အေရာင္းေကာင္တာမွာ ရုပ္ရွင္ လက္မွတ္ ဝယ္ရသည္။ လက္မွတ္အားလုံးက ကုန္ေနၿပီ၊ ညေနပိုင္း ၃ နာရီအခ်ိန္ ပဲြလက္မွတ္ကို ရရာခုံမွာ ဝယ္ၾကည့္ လိုက္ရသည္။
Pee Mak ဇာတ္ကားက ေမလဆန္းပိုင္းကတည္းက ေရွ႕ေဆာင္ရုပ္ရွင္ရုံမွာ စတင္ ျပသခဲ့ၿပီးေနာက္မွာေတာ့ လူေျပာမ်ားၿပီး ပရိသတ္ အႀကိဳက္မ်ားသည့္ ဟာသ၊ အခ်စ္ ေရာေႏွာထားသည့္ သရဲကား၊ အခုထိ ရန္ကုန္က ရုပ္ရွင္ရံုမ်ားတြင္ တင္ထားဆဲျဖစ္သည္။
ညေန ၃ နာရီပဲြ မစခင္ကတည္းက ဒဂုံစင္တာ ၂ ေျခာက္လႊာမွာ ၾကည့္မည့္သူေတြက အျပည့္ ျဖစ္ေနသည္။ အမ်ားစုကေတာ့ လူငယ္ေတြ ျဖစ္ေနသည္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ လူေျပာမ်ားေန၍ လာၾကည့္ၾကၿပီး အမ်ားစုကေတာ့ ဟာသ ေျမာက္သည္ ဆို၍ လာၾကည့္ၾကသည္ဟု ဆိုသည္။ တခါတည္းျဖင့္ အားမရသျဖင့္ ထပ္ကာထပ္ကာ ၾကည့္ေနသူမ်ားလည္း ရွိေသးသည္။
“ၾကည့္ၿပီးတဲ့သူေတြက အရမ္းရယ္ရတယ္ ေျပာတယ္၊ သူငယ္ခ်င္းေတြကလည္း ဟာသ ကားဆိုေတာ့ ၾကည့္ခ်င္ၾကတယ္ ဆိုတာနဲ႔ လာၾကည့္ျဖစ္တယ္၊ လက္မွတ္ဝယ္ရတာေတာ့ ခက္တယ္၊ တရက္ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ ဘြတ္ကင္လုပ္လို႔ ေနရာ ရတာ” ဟု ပဲြလာၾကည့္သူ မမြန္မြန္သူက ေျပာသည္။
ပဲြခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ လုံၿခဳံေရးေတြက အိတ္၊ လူ၊ လက္မွတ္ အားလုံး စစ္ေဆးၿပီးမွ ရုပ္ရွင္ရုံထဲသို႔ ဝင္ခြင့္ေပးသည္။ လာၾကည့္ သူ အမ်ားစုမွာ လူငယ္ပရိသတ္မ်ား ျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႕က ဇာတ္လမ္း စမလာခင္ ကတည္းက ၾကားဖူးနားဝ ရွိသည့္ ဇာတ္ဝင္ခန္း တခ်ိဳ႕ကို ေျပာကာ ရယ္ေမာ ေနၾကသည္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း ဇာတ္လမ္းက အရမ္းရယ္ရသည္ဟု ဆိုသျဖင့္ မယုံၾကည္လို႔ ၾကည့္တယ္ဟု အခ်င္းခ်င္း တီးတိုး ေျပာဆိုေနၾကသည္။
“အဲဒီ ဇာတ္လမ္းကို အေျခခံၿပီး ရိုက္ၾကတဲ့ ကားေတြအမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဇာတ္လမ္း အေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္း သိေပမယ့္ ၾကည့္လို ့မဝေသးတဲ့ ကားေလးတကားပါပဲ၊ ႀကိဳက္ပါတယ္” ဟု မစုစုက ဇာတ္လမ္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ သူ႔ခံစားခ်က္ကို ေျပာျပသည္။
ရုပ္ရွင္ရုံထဲကို ေရာက္ေတာ့ ဇာတ္လမ္းက စျပေနၿပီ။ မင္းသား၊ မင္းသမီးႏွင့္ ဇာတ္ရံမင္းသား ၄ ေယာက္ ပါသည္။ ထိုေလးေယာက္ကပဲ ဇာတ္လမ္း တခုလုံး၏ ဟာသရသ ေျမာက္ေအာင္ ပရိသတ္ကို ထိန္းထားႏိုင္သည္။ ဇာတ္လမ္းအရ ခင္ပြန္းသည္က စစ္တိုက္ ထြက္ေနစဥ္ ဇနီးျဖစ္သူက ကိုယ္ဝန္ အရင့္အမာႏွင့္ က်န္ခဲ့ၿပီး မီးတြင္း၌ပင္ ေသဆုံး သြားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ဇနီးျဖစ္သူက ခင္ပြန္းျဖစ္သူကို စဲြလမ္းစိတ္ႏွင့္ မေကာင္းဆိုးဝါး ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ သူက ခင္ပြန္းသည္ ျဖစ္သူကို လြမ္းဆြ တ္ သျဖင့္ နာမည္ေခၚသည္၊ ကေလးကို ေခ်ာ့သည့္ အသံမ်ားက ရြာတြင္း ေနသူမ်ားအတြက္ ထိတ္လန္႔စရာ အသံမ်ားျဖစ္ခဲ့ ရၿပီး သူ မကၽြတ္မလြတ္ ျဖစ္ေနေၾကာင္း ရြာသူရြာသားမ်ား အၾကား ေျပာစမွတ္ ျဖစ္ေနၾကသည္။
ရုပ္ရွင္ရုံထဲမွာေတာ့ ပဲြၾကည့္ ပရိသတ္ေတြက ဇာတ္လမ္းစျပၿပီး Mak တို႔ စစ္တုိက္ ကတည္းက တဝါးဝါး ရယ္ေနၾကၿပီ။ သရုပ္ေဆာင္ေတြက ပုံမွန္ စကားေျပာေနေသာ္လည္း ပရိသတ္ေတြကေတာ့ သရုပ္ေဆာင္ေတြ၏ သြင္ျပင္ကို ၾကည့္ၾကည့္ၿပီး သေဘာက်ေနၾကသည္။ သြားေတြ ျပင္ထားတာ၊ ဆံထုံးေတြ ထုံးထားတာ၊ အဝတ္အစား ေတြ ဝတ္ထားတာေတြကို သူတို႔ သေဘာက် ၾကသည္။
“ဟဲ့ သူတို႔ေတြ စစ္တိုက္ၿပီးလို႔ အိမ္ျပန္ေတာ့မွာ၊ မေသဘူးဟဲ့၊ သရဲက မင္းသမီးပါဆိုမွပဲ။ က်ည္ဆံ ဘယ္ေလာက္မွန္မွန္ မေသပါဘူး ဆိုေနမွ” ဟုဆိုကာ ေနာက္ဘက္ခံုမွ စုံတဲြက ျငင္းခုံေနၾကသည္။ ျမန္မာဇာတ္ကား ေတြမွာက စစ္တိုက္သည့္ အခန္းမွာ က်ည္ဆံ တခါေလာက္ ထိရုံျဖင့္ ေသသည္ကုိး။ အခု သူတို႔တေတြက Pee Mak ဇာတ္ကားထဲက တုိက္ပဲြမွာ ႏွစ္ဘက္တိုက္ရင္း ေသနတ္က်ည္က ရင္ဘတ္ကုိ ထိလိုက္၊ ဒူးေတြ လက္ေတြ ထိလိုက္၊ ေခါင္းကို မွန္လိုက္ျဖစ္ေန၊ သူတို႔ ၾကည့္ေနတာကလည္း သရဲကားျဖစ္ေနေတာ့ စစ္တုိက္ရင္း ေသၿပီး သရဲျဖစ္သြားၾကမွာလို႔ ထင္ေနၾကပုံ ရသည္။
ေနာက္ေတာ့ Mak က စစ္တိုက္ထြက္ရင္း ခင္မင္လာသည့္ သူငယ္ခ်င္း ၄ ေယာက္ကို စစ္ပဲြ အၿပီးတြင္ အိမ္ကုိ ေခၚကာ ျပန္လာခဲ့သည္၊ သူ႔မိန္းမက ႀကိဳေနသည္၊ ထိုအခ်ိန္အထိ ဇနီးျဖစ္သူ သရဲျဖစ္ေနမွန္း မသိရေသး။ သူ႔သူငယ္ခ်င္းေတြ ကေတာ့ Mak ၏ မိန္းမ Nak ကုိ ၾကည့္ၿပီး သံသယျဖစ္ေနခဲ့သည္။
ဇာတ္လမ္းက တျဖည္းျဖည္း ဇာတ္ရွိန္ျမင့္လာ၏။ Mak ၏ သူငယ္ခ်င္းေတြက Nak ကို မေကာင္းဆိုးဝါးဆုိတာ သိသြား ၿပီးေတာ့ Mak ကုိ ကယ္ထုတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကသည္။ ပဲြေစ်းတန္းတခုရွိ သရဲအိမ္ထဲကို Mak တို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံက ဝင္ေရာက္ လည္ပတ္ ၾကသည္။ သူငယ္ခ်င္းေတြက Mak ကုိ ဖမ္းခ်ဳပ္ၿပီး Nak ရဲ႕ လက္က ကယ္ထုတ္လာသည္။ Nak က ခင္ပြန္းျဖစ္သူကုိ ရွာသည္။ သူငယ္ခ်င္းေတြက ေတာထဲသို႔ Mak ကို ေခၚထုတ္သြားရင္း Mak ကို သရဲဟု ထင္သြားၾက ျပန္သည္။
ဒါနဲ႔ Nak ရွိတဲ့အိမ္ကုိျပန္။ Mak ရဲ႕လက္က လြတ္ေအာင္ အားလုံးစုၿပီး ေလွနဲ႔ ထြက္ေျပးၾကသည္။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာေတာ့ Nak က လူျဖစ္ၿပီး Mak က သရဲဟု ထင္ျမင္သူမ်ားႏွင့္ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း ရႈပ္ကုန္ၾကသည္။ ေနာက္ေတာ့ Mak က လိုက္လာၿပီး သူ သရဲမဟုတ္ဘူးဆိုတာ ရွင္းျပေတာ့ သရဲက ဘယ္သူျဖစ္သည္ ဆိုတာကို ရွာရင္း ေလွေပၚမွာတင္ အခ်င္းခ်င္း ရႈပ္ကုန္ ၾကသည္။
ပရိသတ္ အမ်ားစုက ေလွေပၚမွာ သရဲ ဘယ္သူျဖစ္ေၾကာင္း ရွာသည့္အခန္းကို ႀကိဳက္ၾကသည္။ Mak ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း Puak က ေလွေပၚမွာ သီခ်င္းဆိုရင္း သရဲဖမ္းသည္။ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ တိုင္ပင္က လဲြသည္၊ သရဲက ဖမ္းမရျဖစ္ေနသည္။ သူ႔သူငယ္ခ်င္း Ter ေျပာသည့္အတုိင္း ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းေအာက္မွ ေဇာက္ထိုးၾကည့္က သရဲျဖစ္လွ်င္ မူရင္းရုပ္ျမင္ရသည္ ဆိုသျဖင့္ ၾကည့္မွ Nak ကို သရဲမမွန္းသိၿပီး ေရကူးကာ ထြက္ေျပးၾကသည္။
ထိုအခန္းကို ေရာက္ေတာ့ ရုပ္ရွင္ၾကည့္သူအားလုံး တဝါးဝါး၊ တဟားဟား ျဖစ္ကုန္ၾကသည္။ Nak က သရဲမ ျဖစ္ေနၿပီး ေလွေပၚ ထုိင္ေနတုန္း ေရမကူးတတ္သည့္ Ter က ေလွေပၚက်န္ခ့ဲသည္။ Nak က သူ႔လက္ကို ဆန္႔ထုတ္ၿပီး Ter ၏ ပုခုံးေပၚ တင္လိုက္ေတာ့မွ ေရအတင္းကူးေျပးသည့္ အခန္းက ဟာသေျမာက္သည့္ အခန္းတခန္း ျဖစ္သြားသည္။
“ျမန္မာ ဟာသကားေတြက ေအာက္ပိုင္း ျပက္လုံး အရမ္းမ်ားတယ္။ ဒီ ထုိင္းသရဲကားေလးက အရမ္းရယ္ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေအာက္ပိုင္း ျပက္လုံး လုံးဝမပါဘဲ ပရိသတ္ကုိ ဆဲြေဆာင္ႏုိင္တယ္။ ေလွေပၚက သရဲဖမ္းတဲ့ အခန္းဆိုရင္ ဘာမွ မဟုတ္ေပမယ့္ အျပဳအမူေတြနဲ႔တင္ ပရိသတ္ေတြကို ရယ္ေမာေအာင္ လုပ္ႏုိင္တယ္” ဟု ရုပ္ရွင္ရုံတြင္ ဇာတ္လမ္းၾကည့္ေနသူ အခ်င္းခ်င္း သုံးသပ္ေနသံ မ်ားလည္း ၾကားရသည္။
သရဲမေလး Nak က သူ႔ခင္ပြန္း Mak ကို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ သြားရွာေတာ့ ဘုန္းႀကီးကလည္း မႏိုင္၊ ခ်ည္ထားတဲ့ ပရိတ္ ႀကိဳးေတြကလည္း ျပတ္ကုန္ၿပီး အားလုံး ရုန္းရင္းဆန္ခတ္ ျဖစ္ကုန္သည္။ Nak ကလည္း Mak မပါဘဲ သူမသြားႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္း၊ Mak မရွိဘူးဆိုရင္ သူလည္း ရွိေတာ့မွာမဟုတ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။
ေနာက္ေတာ့ Mak က သရဲျဖစ္ေနတဲ့ ဇနီးသည္ Nak အနားကုိသြားၿပီး သူ႔ဇနီးကို သရဲျဖစ္မွန္း သိေနတာ ၾကာၿပီဆိုတဲ့ အေၾကာင္း၊ သစ္ရြက္ေျခာက္ေတြကို ဟင္းအျဖစ္ စားႏုိင္ေပမယ့္ သူ႔ကို မခဲြႏိုင္တဲ့အေၾကာင္း ေျပာျပေတာ့ အမ်ိဳးသား ပရိသတ္ေတြက “ငိုရမွာလား၊ ရယ္ရမွာလား၊ ဇာတ္လမ္းကေတာ့ ဒရာမာခ်ိဳးသြားတယ္ေဟ့၊ သရဲမေလး Nak ကေတာ့ သူ႔ေယာက်္ားကို ေတာ္ေတာ္ခ်စ္တယ္” ဟု ေအာ္ဟစ္ ေျပာဆိုေနၾကသည္။
ဇာတ္သိမ္းမွာေတာ့ Mak န႔ဲ Nak တို႔ဇနီးေမာင္ႏွံက ဘဝမတူေတာ့ေပမယ့္ နားလည္မႈယူၿပီး ေပါင္းသင္းသြားၾကသည္။
တခ်ိဳ႕ ဇာတ္လမ္းၾကည့္ၿပီး သူေတြကေတာ့ Pee Mak ဇာတ္ကားမွာ ဘုန္းႀကီးကုိ ေျခေထာက္နဲ႔ ကန္မိတဲ့အခန္းကို ဆင္ဆာမျဖတ္ဘဲ ျပတာက ဗုဒၶဘာသာကုိ ေစာ္ကားသလို ျဖစ္ေနတဲ့ အေၾကာင္း၊ ဆင္ဆာျဖတ္ၿပီးမွ ရုံတင္သင့္ေၾကာင္း သုံးသပ္ ေဝဖန္သံေတြက အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာေတြမွာေရာ၊ ဂ်ာနယ္၊ သတင္းစာ စာမ်က္ႏွာတခ်ိဳ႕မွာပါ ျမင္ေတြ႕ၾကရ သည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ရိုးရာနတ္စိမ္းျဖစ္သည့္ Mae Nak အမည္ရ နတ္စိမ္းတပါး၏ ဘဝ ဇာတ္ေၾကာင္းကို ေက်ာရိုးယူကာ ျပန္ ရိုက္ထားသည့္ Pee Mak အမည္ရ ဇာတ္ကားသည္ ထုိင္းဘုရင္ ေမာင္းကုတ္/ မြန္ကြတ္ လက္ထက္တြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ အျဖစ္အပ်က္ကုိ ဘန္ေကာက္၊ ဖရာ့ခႏြိဳင္ ေဒသတြင္ေနထုိင္သည့္ Nak ဆုိေသာ မိန္းမလွေလးတေယာက္က သူ႔ခ်စ္ခင္ပြန္း Mak အေပၚ ထားရွိသည့္ အဆံုးမဲ့ ခ်စ္ျခင္းမ်ားအေပၚ အေျခခံၿပီး ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည့္ အခ်စ္ ဇာတ္လမ္း တပုဒ္ကုိ အခ်စ္၊ ဟာသတို႔ႏွင့္ ေရာေႏွာကာ သရဲကား အျဖစ္ရိုက္ကူးထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ မတ္ ၂၈ ရက္က စတင္ ရံုတင္ခဲ့ၿပီး ေမလဆန္းမွ စတင္ကာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေရွ႕ေဆာင္ ရုပ္ရွင္ရုံ တြင္ စတင္ျပသခဲ့သည့္ လူႀကိဳက္မ်ားေသာ သရဲဟာသ ဇာတ္ကား တကား ျဖစ္လာခဲ့သည္။
ယခု ဇြန္လတုိင္သည္အထိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေနျပည္ေတာ္ရုံႏွင့္ မဂၤလာရုပ္ရွင္ရုံတို႔တြင္ ဆက္လက္ျပသေနၿပီး လက္မွတ္ဝယ္ရ ခက္တာေၾကာင့္ မၾကည့္ရေသး သူေတြ ရွိေနဆဲဟု သိရသည္။ အင္တာနက္ လူမႈကြန္ရက္ facebook စာမ်က္ႏွာ မွာလည္း Pee Mak ဆိုသည့္ စာမ်က္ႏွာတခု ေမ ၂၆ ရက္မွာ စတင္ ေပၚေပါက္လာခဲ့ၿပီး ယေန႔အခ်ိန္ထိ Like လုပ္သူ ဦးေရ ၂၂၀၀၀ ေက်ာ္ ရွိေနသည္။ ထုိ စာမ်က္ႏွာက Mak နဲ႔ Nak တို႔၏ ေန႔စဥ္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားအျပင္ ဇာတ္ကားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ားကို ဆက္တုိက္ တင္ေပးေနေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။
Pee Mak ဇာတ္ကားကို ထိုင္းႏိုင္ငံက ဒါရိုက္တာ ဘန္ဂ်ဳံးပီနာထရာခြန္က ဘတ္ ၆၅ သန္း ကုန္က်ခံကာ ရိုက္ကူးခဲ့ၿပီး မတ္ ၂၃ ရက္တြင္ စတင္ ထုတ္လုပ္ျပသကာ ျပသခ်ိန္ ၁၁၅ မိနစ္ ရွိသည့္ ဇာတ္ကားျဖစ္သည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ေမလ ၁၀ ရက္ေန႔အထိ ဇာတ္ကား ဝင္ေငြက အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၃၀ ေက်ာ္သြားၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ထိုင္းႏိုင္ငံက thaishortnews.worldpress.com တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
http://burma.irrawaddy.org/archives/41255
“ၾကည့္ၿပီးတဲ့သူေတြက အရမ္းရယ္ရတယ္ ေျပာတယ္၊ သူငယ္ခ်င္းေတြကလည္း ဟာသ ကားဆိုေတာ့ ၾကည့္ခ်င္ၾကတယ္ ဆိုတာနဲ႔ လာၾကည့္ျဖစ္တယ္၊ လက္မွတ္ဝယ္ရတာေတာ့ ခက္တယ္၊ တရက္ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ ဘြတ္ကင္လုပ္လို႔ ေနရာ ရတာ” ဟု ပဲြလာၾကည့္သူ မမြန္မြန္သူက ေျပာသည္။
ပဲြခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ လုံၿခဳံေရးေတြက အိတ္၊ လူ၊ လက္မွတ္ အားလုံး စစ္ေဆးၿပီးမွ ရုပ္ရွင္ရုံထဲသို႔ ဝင္ခြင့္ေပးသည္။ လာၾကည့္ သူ အမ်ားစုမွာ လူငယ္ပရိသတ္မ်ား ျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႕က ဇာတ္လမ္း စမလာခင္ ကတည္းက ၾကားဖူးနားဝ ရွိသည့္ ဇာတ္ဝင္ခန္း တခ်ိဳ႕ကို ေျပာကာ ရယ္ေမာ ေနၾကသည္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း ဇာတ္လမ္းက အရမ္းရယ္ရသည္ဟု ဆိုသျဖင့္ မယုံၾကည္လို႔ ၾကည့္တယ္ဟု အခ်င္းခ်င္း တီးတိုး ေျပာဆိုေနၾကသည္။
“အဲဒီ ဇာတ္လမ္းကို အေျခခံၿပီး ရိုက္ၾကတဲ့ ကားေတြအမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဇာတ္လမ္း အေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္း သိေပမယ့္ ၾကည့္လို ့မဝေသးတဲ့ ကားေလးတကားပါပဲ၊ ႀကိဳက္ပါတယ္” ဟု မစုစုက ဇာတ္လမ္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ သူ႔ခံစားခ်က္ကို ေျပာျပသည္။
ရုပ္ရွင္ရုံထဲကို ေရာက္ေတာ့ ဇာတ္လမ္းက စျပေနၿပီ။ မင္းသား၊ မင္းသမီးႏွင့္ ဇာတ္ရံမင္းသား ၄ ေယာက္ ပါသည္။ ထိုေလးေယာက္ကပဲ ဇာတ္လမ္း တခုလုံး၏ ဟာသရသ ေျမာက္ေအာင္ ပရိသတ္ကို ထိန္းထားႏိုင္သည္။ ဇာတ္လမ္းအရ ခင္ပြန္းသည္က စစ္တိုက္ ထြက္ေနစဥ္ ဇနီးျဖစ္သူက ကိုယ္ဝန္ အရင့္အမာႏွင့္ က်န္ခဲ့ၿပီး မီးတြင္း၌ပင္ ေသဆုံး သြားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ဇနီးျဖစ္သူက ခင္ပြန္းျဖစ္သူကို စဲြလမ္းစိတ္ႏွင့္ မေကာင္းဆိုးဝါး ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ သူက ခင္ပြန္းသည္ ျဖစ္သူကို လြမ္းဆြ တ္ သျဖင့္ နာမည္ေခၚသည္၊ ကေလးကို ေခ်ာ့သည့္ အသံမ်ားက ရြာတြင္း ေနသူမ်ားအတြက္ ထိတ္လန္႔စရာ အသံမ်ားျဖစ္ခဲ့ ရၿပီး သူ မကၽြတ္မလြတ္ ျဖစ္ေနေၾကာင္း ရြာသူရြာသားမ်ား အၾကား ေျပာစမွတ္ ျဖစ္ေနၾကသည္။
ရုပ္ရွင္ရုံထဲမွာေတာ့ ပဲြၾကည့္ ပရိသတ္ေတြက ဇာတ္လမ္းစျပၿပီး Mak တို႔ စစ္တုိက္ ကတည္းက တဝါးဝါး ရယ္ေနၾကၿပီ။ သရုပ္ေဆာင္ေတြက ပုံမွန္ စကားေျပာေနေသာ္လည္း ပရိသတ္ေတြကေတာ့ သရုပ္ေဆာင္ေတြ၏ သြင္ျပင္ကို ၾကည့္ၾကည့္ၿပီး သေဘာက်ေနၾကသည္။ သြားေတြ ျပင္ထားတာ၊ ဆံထုံးေတြ ထုံးထားတာ၊ အဝတ္အစား ေတြ ဝတ္ထားတာေတြကို သူတို႔ သေဘာက် ၾကသည္။
“ဟဲ့ သူတို႔ေတြ စစ္တိုက္ၿပီးလို႔ အိမ္ျပန္ေတာ့မွာ၊ မေသဘူးဟဲ့၊ သရဲက မင္းသမီးပါဆိုမွပဲ။ က်ည္ဆံ ဘယ္ေလာက္မွန္မွန္ မေသပါဘူး ဆိုေနမွ” ဟုဆိုကာ ေနာက္ဘက္ခံုမွ စုံတဲြက ျငင္းခုံေနၾကသည္။ ျမန္မာဇာတ္ကား ေတြမွာက စစ္တိုက္သည့္ အခန္းမွာ က်ည္ဆံ တခါေလာက္ ထိရုံျဖင့္ ေသသည္ကုိး။ အခု သူတို႔တေတြက Pee Mak ဇာတ္ကားထဲက တုိက္ပဲြမွာ ႏွစ္ဘက္တိုက္ရင္း ေသနတ္က်ည္က ရင္ဘတ္ကုိ ထိလိုက္၊ ဒူးေတြ လက္ေတြ ထိလိုက္၊ ေခါင္းကို မွန္လိုက္ျဖစ္ေန၊ သူတို႔ ၾကည့္ေနတာကလည္း သရဲကားျဖစ္ေနေတာ့ စစ္တုိက္ရင္း ေသၿပီး သရဲျဖစ္သြားၾကမွာလို႔ ထင္ေနၾကပုံ ရသည္။
ေနာက္ေတာ့ Mak က စစ္တိုက္ထြက္ရင္း ခင္မင္လာသည့္ သူငယ္ခ်င္း ၄ ေယာက္ကို စစ္ပဲြ အၿပီးတြင္ အိမ္ကုိ ေခၚကာ ျပန္လာခဲ့သည္၊ သူ႔မိန္းမက ႀကိဳေနသည္၊ ထိုအခ်ိန္အထိ ဇနီးျဖစ္သူ သရဲျဖစ္ေနမွန္း မသိရေသး။ သူ႔သူငယ္ခ်င္းေတြ ကေတာ့ Mak ၏ မိန္းမ Nak ကုိ ၾကည့္ၿပီး သံသယျဖစ္ေနခဲ့သည္။
ဇာတ္လမ္းက တျဖည္းျဖည္း ဇာတ္ရွိန္ျမင့္လာ၏။ Mak ၏ သူငယ္ခ်င္းေတြက Nak ကို မေကာင္းဆိုးဝါးဆုိတာ သိသြား ၿပီးေတာ့ Mak ကုိ ကယ္ထုတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကသည္။ ပဲြေစ်းတန္းတခုရွိ သရဲအိမ္ထဲကို Mak တို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံက ဝင္ေရာက္ လည္ပတ္ ၾကသည္။ သူငယ္ခ်င္းေတြက Mak ကုိ ဖမ္းခ်ဳပ္ၿပီး Nak ရဲ႕ လက္က ကယ္ထုတ္လာသည္။ Nak က ခင္ပြန္းျဖစ္သူကုိ ရွာသည္။ သူငယ္ခ်င္းေတြက ေတာထဲသို႔ Mak ကို ေခၚထုတ္သြားရင္း Mak ကို သရဲဟု ထင္သြားၾက ျပန္သည္။
ဒါနဲ႔ Nak ရွိတဲ့အိမ္ကုိျပန္။ Mak ရဲ႕လက္က လြတ္ေအာင္ အားလုံးစုၿပီး ေလွနဲ႔ ထြက္ေျပးၾကသည္။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာေတာ့ Nak က လူျဖစ္ၿပီး Mak က သရဲဟု ထင္ျမင္သူမ်ားႏွင့္ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း ရႈပ္ကုန္ၾကသည္။ ေနာက္ေတာ့ Mak က လိုက္လာၿပီး သူ သရဲမဟုတ္ဘူးဆိုတာ ရွင္းျပေတာ့ သရဲက ဘယ္သူျဖစ္သည္ ဆိုတာကို ရွာရင္း ေလွေပၚမွာတင္ အခ်င္းခ်င္း ရႈပ္ကုန္ ၾကသည္။
ပရိသတ္ အမ်ားစုက ေလွေပၚမွာ သရဲ ဘယ္သူျဖစ္ေၾကာင္း ရွာသည့္အခန္းကို ႀကိဳက္ၾကသည္။ Mak ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း Puak က ေလွေပၚမွာ သီခ်င္းဆိုရင္း သရဲဖမ္းသည္။ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ တိုင္ပင္က လဲြသည္၊ သရဲက ဖမ္းမရျဖစ္ေနသည္။ သူ႔သူငယ္ခ်င္း Ter ေျပာသည့္အတုိင္း ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းေအာက္မွ ေဇာက္ထိုးၾကည့္က သရဲျဖစ္လွ်င္ မူရင္းရုပ္ျမင္ရသည္ ဆိုသျဖင့္ ၾကည့္မွ Nak ကို သရဲမမွန္းသိၿပီး ေရကူးကာ ထြက္ေျပးၾကသည္။
ထိုအခန္းကို ေရာက္ေတာ့ ရုပ္ရွင္ၾကည့္သူအားလုံး တဝါးဝါး၊ တဟားဟား ျဖစ္ကုန္ၾကသည္။ Nak က သရဲမ ျဖစ္ေနၿပီး ေလွေပၚ ထုိင္ေနတုန္း ေရမကူးတတ္သည့္ Ter က ေလွေပၚက်န္ခ့ဲသည္။ Nak က သူ႔လက္ကို ဆန္႔ထုတ္ၿပီး Ter ၏ ပုခုံးေပၚ တင္လိုက္ေတာ့မွ ေရအတင္းကူးေျပးသည့္ အခန္းက ဟာသေျမာက္သည့္ အခန္းတခန္း ျဖစ္သြားသည္။
“ျမန္မာ ဟာသကားေတြက ေအာက္ပိုင္း ျပက္လုံး အရမ္းမ်ားတယ္။ ဒီ ထုိင္းသရဲကားေလးက အရမ္းရယ္ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေအာက္ပိုင္း ျပက္လုံး လုံးဝမပါဘဲ ပရိသတ္ကုိ ဆဲြေဆာင္ႏုိင္တယ္။ ေလွေပၚက သရဲဖမ္းတဲ့ အခန္းဆိုရင္ ဘာမွ မဟုတ္ေပမယ့္ အျပဳအမူေတြနဲ႔တင္ ပရိသတ္ေတြကို ရယ္ေမာေအာင္ လုပ္ႏုိင္တယ္” ဟု ရုပ္ရွင္ရုံတြင္ ဇာတ္လမ္းၾကည့္ေနသူ အခ်င္းခ်င္း သုံးသပ္ေနသံ မ်ားလည္း ၾကားရသည္။
သရဲမေလး Nak က သူ႔ခင္ပြန္း Mak ကို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ သြားရွာေတာ့ ဘုန္းႀကီးကလည္း မႏိုင္၊ ခ်ည္ထားတဲ့ ပရိတ္ ႀကိဳးေတြကလည္း ျပတ္ကုန္ၿပီး အားလုံး ရုန္းရင္းဆန္ခတ္ ျဖစ္ကုန္သည္။ Nak ကလည္း Mak မပါဘဲ သူမသြားႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္း၊ Mak မရွိဘူးဆိုရင္ သူလည္း ရွိေတာ့မွာမဟုတ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။
ေနာက္ေတာ့ Mak က သရဲျဖစ္ေနတဲ့ ဇနီးသည္ Nak အနားကုိသြားၿပီး သူ႔ဇနီးကို သရဲျဖစ္မွန္း သိေနတာ ၾကာၿပီဆိုတဲ့ အေၾကာင္း၊ သစ္ရြက္ေျခာက္ေတြကို ဟင္းအျဖစ္ စားႏုိင္ေပမယ့္ သူ႔ကို မခဲြႏိုင္တဲ့အေၾကာင္း ေျပာျပေတာ့ အမ်ိဳးသား ပရိသတ္ေတြက “ငိုရမွာလား၊ ရယ္ရမွာလား၊ ဇာတ္လမ္းကေတာ့ ဒရာမာခ်ိဳးသြားတယ္ေဟ့၊ သရဲမေလး Nak ကေတာ့ သူ႔ေယာက်္ားကို ေတာ္ေတာ္ခ်စ္တယ္” ဟု ေအာ္ဟစ္ ေျပာဆိုေနၾကသည္။
ဇာတ္သိမ္းမွာေတာ့ Mak န႔ဲ Nak တို႔ဇနီးေမာင္ႏွံက ဘဝမတူေတာ့ေပမယ့္ နားလည္မႈယူၿပီး ေပါင္းသင္းသြားၾကသည္။
တခ်ိဳ႕ ဇာတ္လမ္းၾကည့္ၿပီး သူေတြကေတာ့ Pee Mak ဇာတ္ကားမွာ ဘုန္းႀကီးကုိ ေျခေထာက္နဲ႔ ကန္မိတဲ့အခန္းကို ဆင္ဆာမျဖတ္ဘဲ ျပတာက ဗုဒၶဘာသာကုိ ေစာ္ကားသလို ျဖစ္ေနတဲ့ အေၾကာင္း၊ ဆင္ဆာျဖတ္ၿပီးမွ ရုံတင္သင့္ေၾကာင္း သုံးသပ္ ေဝဖန္သံေတြက အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာေတြမွာေရာ၊ ဂ်ာနယ္၊ သတင္းစာ စာမ်က္ႏွာတခ်ိဳ႕မွာပါ ျမင္ေတြ႕ၾကရ သည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ရိုးရာနတ္စိမ္းျဖစ္သည့္ Mae Nak အမည္ရ နတ္စိမ္းတပါး၏ ဘဝ ဇာတ္ေၾကာင္းကို ေက်ာရိုးယူကာ ျပန္ ရိုက္ထားသည့္ Pee Mak အမည္ရ ဇာတ္ကားသည္ ထုိင္းဘုရင္ ေမာင္းကုတ္/ မြန္ကြတ္ လက္ထက္တြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ အျဖစ္အပ်က္ကုိ ဘန္ေကာက္၊ ဖရာ့ခႏြိဳင္ ေဒသတြင္ေနထုိင္သည့္ Nak ဆုိေသာ မိန္းမလွေလးတေယာက္က သူ႔ခ်စ္ခင္ပြန္း Mak အေပၚ ထားရွိသည့္ အဆံုးမဲ့ ခ်စ္ျခင္းမ်ားအေပၚ အေျခခံၿပီး ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည့္ အခ်စ္ ဇာတ္လမ္း တပုဒ္ကုိ အခ်စ္၊ ဟာသတို႔ႏွင့္ ေရာေႏွာကာ သရဲကား အျဖစ္ရိုက္ကူးထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ မတ္ ၂၈ ရက္က စတင္ ရံုတင္ခဲ့ၿပီး ေမလဆန္းမွ စတင္ကာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေရွ႕ေဆာင္ ရုပ္ရွင္ရုံ တြင္ စတင္ျပသခဲ့သည့္ လူႀကိဳက္မ်ားေသာ သရဲဟာသ ဇာတ္ကား တကား ျဖစ္လာခဲ့သည္။
ယခု ဇြန္လတုိင္သည္အထိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေနျပည္ေတာ္ရုံႏွင့္ မဂၤလာရုပ္ရွင္ရုံတို႔တြင္ ဆက္လက္ျပသေနၿပီး လက္မွတ္ဝယ္ရ ခက္တာေၾကာင့္ မၾကည့္ရေသး သူေတြ ရွိေနဆဲဟု သိရသည္။ အင္တာနက္ လူမႈကြန္ရက္ facebook စာမ်က္ႏွာ မွာလည္း Pee Mak ဆိုသည့္ စာမ်က္ႏွာတခု ေမ ၂၆ ရက္မွာ စတင္ ေပၚေပါက္လာခဲ့ၿပီး ယေန႔အခ်ိန္ထိ Like လုပ္သူ ဦးေရ ၂၂၀၀၀ ေက်ာ္ ရွိေနသည္။ ထုိ စာမ်က္ႏွာက Mak နဲ႔ Nak တို႔၏ ေန႔စဥ္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားအျပင္ ဇာတ္ကားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ားကို ဆက္တုိက္ တင္ေပးေနေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။
Pee Mak ဇာတ္ကားကို ထိုင္းႏိုင္ငံက ဒါရိုက္တာ ဘန္ဂ်ဳံးပီနာထရာခြန္က ဘတ္ ၆၅ သန္း ကုန္က်ခံကာ ရိုက္ကူးခဲ့ၿပီး မတ္ ၂၃ ရက္တြင္ စတင္ ထုတ္လုပ္ျပသကာ ျပသခ်ိန္ ၁၁၅ မိနစ္ ရွိသည့္ ဇာတ္ကားျဖစ္သည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ေမလ ၁၀ ရက္ေန႔အထိ ဇာတ္ကား ဝင္ေငြက အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၃၀ ေက်ာ္သြားၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ထိုင္းႏိုင္ငံက thaishortnews.worldpress.com တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
http://burma.irrawaddy.org/archives/41255
0 မှတ်ချက်များ:
မှတ်ချက်ပြုရန်