ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္က ေဗဒင္ခန္းတခ်ိဳ႕ (ဓာတ္ပံုမ်ား – ဟိန္းထက္/ ဧရာဝတီ)
ျမန္မာလူမ်ိဳးအမ်ားစုဟာ ေမြးဖြားခ်ိန္ကစလို႔ ေသဆံုးသည့္ အခ်ိန္ထိ ဘဝတေလွ်ာက္လံုးမွာ အဆိုးအညံ့ေတြ နည္းႏိုင္သမွ် နည္းပါးေအာင္၊ မိမိရဲ႕ အနာဂတ္မွာ ဘာျဖစ္ႏိုင္မလဲ ဆိုတာကို ႀကိဳတင္သိခ်င္လို႔၊ လုပ္သမွ်ကိစၥ ေတြမွာ အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕ေစခ်င္လို႔ စသည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္ေပါင္း မ်ားစြာျဖင့္ ေဗဒင္အေပၚ ယံုၾကည္ေလ့ ရွိၾကသည္။
စာေမးပြဲေအာင္ဖို႔ အေဆာင္ပစၥည္း လုပ္တာ၊ အိမ္ေထာင္ျပဳဖို႔ ေန႔ေကာင္းရက္ျမတ္နဲ႔ အဝတ္အထည္ အေရာင္ ေရြးခ်ယ္မႈက စလို႔ ဘဝအတြက္ အေရးပါမည္ ထင္သည့္ ကိစၥ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေဗဒင္ဆရာကို ေျပးၿပီး တိုင္ပင္တတ္ၾကတဲ့ စ႐ိုက္က ျမန္မာလူမ်ိဳး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ရွိၾကသည္။
ေခတ္မီၿပီး တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာၿပီဟု ဆိုၾကေသာ္လည္း လူအမ်ားစုကေတာ့ ယေန႔အခ်ိန္ထိ ေဗဒင္တြက္ခ်က္လို႔ ထြက္လာတဲ့ ရလဒ္ကိုၾကည့္ၿပီးမွသာ ဘာဆက္လုပ္သင့္သည္ တြက္ဆတတ္ၾကဆဲျဖစ္ၿပီး ထိုေဟာ ကိန္းမ်ားအတိုင္း လက္ေတြ႕ျဖစ္လာ ျပီဆိုရင္ေတာ့ ေဗဒင္အေပၚ ယံုၾကည္သက္ေရာက္မႈက ပိုၿပီး အရွိန္ျမင့္ လာတတ္ၾကသည္ဟု ေဗဒင္ ပညာရွင္ တဦးျဖစ္သည့္ ဆရာစံဇာဏီဘိုကရွင္းျပသည္။
“အခုေခတ္လူေတြက အနာဂတ္ကို ႀကိဳတင္သိခ်င္ၾကတယ္၊ ေရွ႕ေရးကိုတြက္ဆၿပီးေတာ့ အလုပ္လုပ္ၾကတယ္။ အနာဂတ္မွာ ဘာျဖစ္မလဲသိခ်င္လို႔ ေမးၾကတာ၊ ေဗဒင္ဆရာကို ယံုတာမဟုတ္ဘူး၊ ပညာကို ယံုၾကည္ၾကတာ” ဆရာစံဇာဏီဘိုကေျပာသည္။
ေဗဒင္ပညာရွင္မ်ားသည္ လူတဦးခ်င္းစီ၏ ေမြးဖြားလာမည့္ အခ်ိန္မွစ၍ ပညာေရး၊ အိမ္ေထာင္ ေရးတို႔အျပင္ အသက္အရြယ္ ႀကီးျမင့္လာခ်ိန္ က်န္းမာေရး အေျခအေနႏွင့္ အေမြအႏွစ္ကိစၥမ်ားအထိ အသက္အရြယ္ အလိုက္ ကိစၥေပါင္းစံုကို တြက္ခ်က္ေပးရသည္ဟု သိရသည္။
ဒီဘက္ေခတ္မွာေတာ့ လူငယ္ႏွစ္ဦးအိမ္ေထာင္ ျပဳေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ လူႀကီးမိဘအမ်ားစုက “ဥသာ စိန္ပန္း၊ ဒါန္းလွကိုရွာ”၊ “ဓမၼာေသာက၊ အင္းဝ ရာဇာ” စသည့္ စာခ်ိဳးေတြနဲ႔ ညီ မညီ၊ ေနာက္ၿပီး “သတို႔သား သတို႔သမီး တို႔ရဲ႕အိမ္ေထာင္ဖက္နကၡတ္ ခ်င္းတည့္မတည့္” စသျဖင့္ အရင္ဆံုးတြက္ခ်က္တတ္ၾကသည္။ အဲဒီအရာေတြရဲ႕ေနာက္မွာ အိမ္ေထာင္ ဖက္ေလာင္းရဲ႕အိမ္တြင္းေရး၊ စီးပြားေရးနဲ႔အေသာက္အစား ကင္းမကင္း စတဲ့အေျခအေနေတြကို ဒုတိယ ဦးစားေပးအဆင့္ကို ပို႔ပစ္တတ္ၾကသူေတြလည္း ရွိျပန္သည္။
တခ်ိဳ႕ကလည္း လုပ္ေဆာင္သည့္အလုပ္အေပၚမူတည္၍ နတ္ေမးၾက နတ္မ်ားကို ပူေဇာ္ပသ ၾကသည္။
ရာထူးေနရာ တိုးတက္ေရး၊ စီးပြားေရးအဆင္ ေျပေရးစသည့္ လူမႈစီးပြားေရးကိစၥမ်ားတြင္ ေအာင္ျမင္မႈမ်ား ရလို၍ ယၾတာေခ်ျခင္း၊ ေဗဒင္လကၡဏာ ၾကည့္ျခင္း၊ နာမည္ႀကီးနတ္နန္းမ်ားတြင္ အားကိုးတႀကီး ပူေဇာ္ ပသသူမ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနသည္ကို အစဥ္အၿမဲေတြ႕ႏိုင္သည္ေတြကို သူ႔အေနျဖင့္ ငယ္စဥ္ အခ်ိန္ကစလို႔ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ ျပဳလုပ္ေနဆဲျဖစ္သည္ဟု ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေဟာင္းတဦး၏ သမီးတဦးက ေျပာျပသည္။
သူတို႔မိသားစုဝင္အားလံုး ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ နာမည္ႀကီး အၾကားအျမင္ဆရာမျဖစ္သည့္ အီးတီ (ေခၚ) ေဒၚေအးေအးဝင္း၏ ေဟာေျပာခ်က္၊ အႀကံ ျပဳခ်က္မ်ားအတိုင္း လိုက္နာခဲ့၍ ရာထူးေနရာမွအစ အိမ္ေထာင္ျပဳခဲ့သည့္ကိစၥအထိ အဆင္ေျပမႈမ်ားစြာ ရွိခဲ့သည္ဟုလည္း သူကေျပာျပေသးသည္။
ရာထူးရာခံၾကီးမားသူ ထိပ္တန္းပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ား ပင္လွ်င္ ရာထူး၊ အာဏာ၊ ေနရာရရွိေရး၊ ခိုင္ျမဲေရး စသည့္ ကိစၥအဝ၀အတြက္ ေဗဒင္၊ ယၾတာကို အားကိုးမႈေတြ ရွိသည္ဟုလည္း ျပည္သူေတြအၾကား သံုးသပ္ယူဆ ခ်က္ေတြ ရွိေနသည္။
“ကိုယ္လုပ္ခ်င္တဲ့ကိစၥေလး အဆင္ေျပေအာင္၊ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ျဖစ္သြားေအာင္ဆိုၿပီး ယၾတာ ခဏခဏ ေခ်ရတယ္၊ တကယ္ေတာ့ ေဗဒင္ဆိုတာက လူတေယာက္အတြက္ စိတ္သက္သာရာရေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္ တဲ့နည္းတခုပဲ” ဟု အမည္မေဖာ္လိုသူ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးတဦးက ေျပာသည္။
ေဗဒင္ပညာရွင္တဦးမွ ကေလးေမြးဖြားမည့္ အခ်ိန္ တြက္ခ်က္ေပးျခင္း၊ နာမည္ေပးျခင္း၊ ေန႔ေကာင္းရက္သာ ေရြးေပးျခင္း၊ ကုမၸဏီနာမည္ေပး ျခင္း စသည့္ ကိစၥအမ်ိဳးမ်ိဳး ေမးျမန္းရန္အတြက္ ဥာဏ္ပူေဇာ္ခသည္ အနည္းဆံုး ၅၀ဝ၀ က်ပ္မွ က်ပ္ ၅ သိန္းေက်ာ္အထိရွိသည္။
တခ်ိဳ႕ ေဗဒင္ဆရာမ်ားသည္ လူကိုယ္တိုင္လာ ေရာက္ရန္ပင္ မလို၊ ဖုန္းဆက္႐ံုျဖင့္ အနာဂတ္ အတြက္ ႀကိဳတင္အႀကံေပးမႈမ်ားပင္ ရွိလာသည္ကို သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ ေၾကာ္ျငာမ်ားတြင္ ေတြ႕ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
ေဗဒင္ပညာဆိုင္ရာ လူမႈကြန္ရက္ Facebook စာမ်က္ႏွာမ်ား၊ ဘေလာ့ဂ္စာမ်က္ႏွာမ်ားႏွင့္ ဝက္ဘ္ဆိုက္ မ်ားတြင္လည္း အနည္းဆံုးၾကည့္႐ႈသူဦးေရ သိန္းခ်ီရွိေနတတ္ၿပီး ေထာက္ခံသူ (Like) ဦးေရ ၅ ေသာင္းမွ ၁ သိန္းႏွင့္အထက္တြင္ ရွိေနသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။ ထို႔ျပင္ အႀကံဥာဏ္ေတာင္းခံမႈ မ်ားစြာလည္း ရွိေန တတ္သည္။
“က်မ ေယာက်ာ္းနဲ႔ ကြာရွင္းခ်င္လို႔ ယၾတာ ေခ်ဖူးတယ္။ အဆင္ေျပတယ္လို႔ ေျပာရမွာပဲ၊ ေဗဒင္ ဆရာကေတာ့ သူငရဲႀကီးခံၿပီး လုပ္ေပးရတယ္လို႔ ေျပာ ေသးတယ္။ အရင္တုန္းက ေဗဒင္အေပၚ အဲေလာက္မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒီ ကိစၥၿပီးေတာ့ ကိစၥတခုခု ရွိတိုင္း ေဗဒင္ဆရာဆီ သြားတတ္လာတယ္” ဟု မျမတ္ဆုက ေျပာျပသည္။
ေဗဒင္ပညာေပၚ ယံုၾကည္သူေတြထဲ မျမတ္ဆု လည္း အပါအဝင္ျဖစ္သည္။ အိမ္ေထာင္ျပဳတုန္း ကလည္း အဆင္ေျပခ်င္၍ဟုဆိုကာ ေဗဒင္ယၾတာ ျဖင့္ ျပဳလုပ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ အိမ္ေထာင္ဖက္ကို ကြာရွင္းခ်င္လာျပန္ ေတာ့လည္း ထိုနည္းအတိုင္းပင္။
ေဗဒင္အေပၚ စိတ္ဝင္စားမႈ ျမင့္မားမႈအေပၚ ဆန္းစစ္ထားသည့္ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာတခ်ိဳ႕တြင္ ေဗဒင္ ပညာကို စိတ္ဝင္စားသူမ်ား၏ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ျဖစ္ၾကၿပီး ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကသာ အမ်ိဳးသား မ်ားျဖစ္သည္ဟု ဖတ္႐ႈရဖူးသည္။
“လူေတြက ေဗဒင္ကို ဝါသနာပါတယ္လို႔ ေပၚ ေပၚတင္တင္ ဝန္မခံခ်င္ၾကဘူး။ ဝါသနာမပါဘူးလို႔ ေျပာရတာကို ပိုၿပီးဂုဏ္ယူၾကတယ္” ဟု ေဗဒင္ပညာရွင္ ဆရာစံဇာဏီဘိုက သံုးသပ္သည္။
ေဗဒင္အေပၚ လူမ်ား၏ အားကိုးလိုမႈ၊ အယံု အၾကည္ျပင္းျပမႈေတြကိုအခြင့္ေကာင္းယူကာ ေဗဒင္ပညာ အနည္း ငယ္မွ် တတ္ကြ်မ္း႐ံုျဖင့္ ယၾတာေခ် ေပး၊ လကၡဏာၾကည့္ေပးသည္ဟု စီးပြားျဖစ္သက္သက္ လုပ္ကိုင္ေနၾက သည့္ ေဗဒင္ဆရာမ်ားလည္း ရွိလာသည္ဟု ေဗဒင္ပညာရွင္ တခ်ိဳ႕က ေဝဖန္ေထာက္ျပၾကသည္။
“ေဗဒင္ဆိုတာက ျဖစ္ရမယ္လို႔ အတိအက် ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ ေမးတဲ့သူေတြအတြက္ သူတို႔လုပ္လို႔ ရႏိုင္မယ့္ လမ္းေၾကာင္းကို ေျပာျပေပး တာ” ဟု လကၡဏာႏွင့္ နကၡတ္ေဗဒင္ပညာရွင္ ဆရာေဒဝကရွင္းျပသည္။
ျမန္မာရိုးရာ ေဗဒင္ပညာရပ္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံ သားမ်ားသာမကဘဲ ျပည္တြင္းသို႔ အလည္အပတ္ ေရာက္လာၾက သည့္ ႏိုင္ငံျခားသား အမ်ားအျပား ကလည္း စိတ္ဝင္စားလာၾကသည္။ နာမည္ႀကီး ေဗဒင္ႏွင့္ လကၡဏာ ပညာရွင္မ်ား၏ ေဟာခန္းမ်ား တြင္ အေနာက္ႏိုင္ငံသားမ်ား အပါအဝင္ အာရွႏိုင္ငံ မ်ားမွ ႏိုင္ငံျခားသား ဧည့္သည္မ်ားကလည္း မၾကာခဏ လာေရာက္ကာ ေမးျမန္းၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ေဗဒင္ပညာရွင္ အမ်ားစုက လကၡဏာ၊ ဆန္းက်မ္း၊ တားေရာ့၊ ေၾကြ၊ အၾကား အျမင္၊ နကၡတ္စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးအစားမ်ားစြာရွိၿပီး နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေဟာေျပာၾကသည္။
ယခင္က ေဗဒင္ပညာရွင္ ေလာကတြင္ ဆရာစႁႏၵ၊ ပ်ဥ္းမနား ဦးသန္းေမာင္၊ ဦးေနလင္း၊ ဆရာ ဒဂုန္တို႔ကဲ့သို႔ နာမည္ေက်ာ္ ေဗဒင္ပညာရွင္ႀကီးမ်ား ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ ပညာရွင္မ်ား နည္းပါးလာသည္ဟုလည္း သိရသည္။
ထီးအနက္ေပၚတြင္ “ေဗဒင္ေဟာသည္” ဟု ေရးသားထားကာ လမ္းတကာသို႔ေလွ်ာက္ရင္း လွည့္လည္ ေဟာသည့္ ေဗဒင္ဆရာမ်ား၊ ပန္းၿခံမ်ား၊ လမ္းေဘးပလက္ေဖာင္းမ်ားအနီးတြင္ ထိုင္ခံုငယ္မ်ားခ်ထား ေဟာေျပာၾကသည့္ ေဗဒင္ဆရာမ်ား၊ စာကေလးကဲ့သို႔ ငွက္မ်ား၏ လႈပ္ရွားမႈကိုၾကည့္ကာ ေဟာေျပာသည့္ ေဗဒင္ဆရာမ်ားမွာလည္း နည္းပါး လာသည္ဟု ဆရာစံဇာဏီဘိုက ရွင္းျပသည္။
“ေဗဒင္ပညာက တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေပ်ာက္ကြယ္ လာၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ေဗဒင္ဘာသာရပ္နဲ႔ ေဒါက္တာဘြဲ႕၊ ပါေမာကၡဘြဲ႕ရတဲ့သူေတြ ဒီေလာကထဲ ရွိေနေသးတာ ေတာ့ ေတြ႕ေနရေသးတယ္” ဟု သူကဆိုသည္။
လက္ေတြ႕ဆန္ျခင္းကိုသာ ယံုၾကည္ၿပီး အေကာင္ အထည္ မျမင္ရသည့္ ခန္႔မွန္းတြက္ခ်က္မႈေတြကို မယံုၾကည္ဟု ေျပာဆိုသူေတြ ရွိၾကေသာ္လည္း၊ အမွန္တကယ္ တတ္ကြ်မ္းနားလည္သည့္ ေဗဒင္ ပညာရွင္ႀကီးေတြ နည္းပါးလာသည္ဟု ေျပာေနၾက ေသာ္လည္း လူသားတို႔ရဲ႕ အဆံုးမသတ္ႏိုင္ေသာ လိုအင္ဆႏၵေတြ၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ၊ ပရိေဒဝေသာက ေတြ အလွ်ံတညီးညီး ေတာက္ေလာင္တတ္ဆဲကာ လပတ္လံုးေတာ့ ျမန္မာ့လူမႈဝန္းက်င္တြင္ အားကိုး အားထားရာအျဖစ္ ေဗဒင္ဆရာေတြကို၊ ေဗဒင္ ပညာရပ္ကို လိုအပ္ေနဦးမည္သာျဖစ္ပါသည္။
http://burma.irrawaddy.org/article/2014/04/09/57361.html
0 မှတ်ချက်များ:
မှတ်ချက်ပြုရန်