ျပည္တြင္းေလဆိပ္ ၃၀ အဆင့္ျမွင့္ေရး ပုဂၢလိက လုပ္ပိုင္ခြင့္ ေပးမည္

ရခိုင္ျပည္နယ္၊ စစ္ေတြေလဆိပ္ (ဓာတ္ပံု – ေဂ်ပိုင္ / ဧရာဝတီ)

ေလေၾကာင္းညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနက ျပည္တြင္း ေလဆိပ္ ၆၉ ခုထဲမွ ေလဆိပ္ ၃၀ ကို အဆင့္ျမွင့္တင္ေရးအတြက္ ျပည္တြင္း ျပည္ပမွ ပုဂၢလိက ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ားအား ႏိုဝင္ဘာလ ၂၀ ရက္ေန႔က ဖိတ္ေခၚလိုက္ေၾကာင္း သိရသည္။

ႏိုင္ငံေတာ္ အေနျဖင့္ လက္ရွိတြင္ ေလဆိပ္ ၆၉ ခု အတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၂ သန္း ႏွစ္စဥ္ သုံးစြဲေၾကာင္း၊ ပုဂၢလိက ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ား ဖိတ္ေခၚျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဘတ္ဂ်က္သုံးစြဲမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေလေၾကာင္းညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးတင္ႏိုင္ထြန္းက ေျပာသည္။

“အခုလို ျပည္တြင္းေလဆိပ္ေတြ အဆင့္ျမွင့္တင္ေရး ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူေတြကို ဖိတ္ေခၚရတာက လာမယ့္ႏွစ္မွာ အစိုးရ ဘတ္ဂ်က္ သုံးစြဲမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ပစ္ႏိုင္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္ လုပ္ေဆာင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘတ္ဂ်က္ အလုံအေလာက္ မရွိေတာ့ ေလဆိပ္ ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းေရး လုပ္ငန္းေတြ မလုပ္ႏိုင္သလို၊ ကြ်မ္းက်င္ ပညာရွင္ေတြကိုလည္း လုံေလာက္တဲ့ အေထာက္အပ့ံေပးၿပီး ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ျခင္း ရွိပါဘူး။ ဒီလို အေျခအေနေတြေၾကာင့္ ျပည္တြင္း ျပည္ပက ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူေတြကို ဖိတ္ေခၚရတာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ ၎က ေျပာသည္။

ယခင္ စစ္အစိုးရ လက္ထက္က မွားယြင္းသည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ႏွင့္ ေလေၾကာင္း လုပ္ငန္းအေပၚ လ်စ္လ်ဴ႐ႈခဲ့သျဖင့္ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး၊ ေလဆိပ္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရး လုပ္ငန္းမ်ား မလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း၊ လက္ရွိတြင္ ေလဆိပ္မ်ားမွာ ေသးငယ္ၿပီး စိတ္မခ်ရသည့္အျပင္ ေခတ္မီနည္း ပညာမ်ားလည္း အသုံးျပဳႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း သိရသည္။

၂၀၁၂ ႏွင့္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ အတြင္း ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ေလယာဥ္ မေတာ္တဆ ျဖစ္မႈမ်ားေၾကာင့္ ေလေၾကာင္း လုံၿခဳံေရးမွာ အေရးပါသည့္ အခန္းက႑တရပ္ ျဖစ္လာသည္။ Reuters သတင္းဌာန၏ ေဖာ္ျပခ်က္တရပ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ျဖစ္ပြားသည့္ ေလယာဥ္ မေတာ္တဆမႈမ်ားသည္ ကမာၻတ၀ွမ္း ပ်မ္းမွ် ျဖစ္ပြားမႈထက္ ၉ ဆ ပိုမ်ားသည္ဟု ဆိုသည္။

ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး အေနျဖင့္ လာမည့္ႏွစ္တြင္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးလာမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း၊ ျပည္တြင္း ျပည္ပ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားလည္း တိုးခ်ဲ႕ပ်ံသန္းမႈမ်ား လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိသျဖင့္ ေလယာဥ္စီး ခရီးသည္ အေရအတြက္လည္း ျမင့္တက္လာေၾကာင္း သိရွိရၿပီး ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ခရီးသည္ ၃ ဒသမ ၆ သန္း ရွိရာမွ ၂၀၁၃ တြင္ ၄ ဒသမ ၂ သန္းအထိ ျမင့္တက္လာႏိုင္ေၾကာင္း၊ ၂၀၃၀ အတြင္း ေလယာဥ္စီး ခရီးသည္ သန္း ၃၀ အထိ ရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ခန္႔မွန္းထားသည္။

ပုဂၢလိက ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ားက ေလဆိပ္ ထိန္းသိမ္းေရး လုပ္ငန္း အေျခခံအေဆာက္အအုံ ႏွင့္ နည္းပညာဆိုင္ရာမ်ား ထည့္သြင္း ေရးဆြဲထားသည့္ အဆိုျပဳလႊာမ်ား ျပည့္စုံစြာ ပါရွိေစလိုေၾကာင္း၊ အစိုးရႏွင့္ ပုဂၢလိက သေဘာတူ ဖက္စပ္ လုပ္ေဆာင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေလဆိပ္လုံၿခဳံေရးႏွင့္ ေလေၾကာင္း ထိန္းသိမ္းေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ေလေၾကာင္း ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနက ဆက္လက္ တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

စိတ္ပါ၀င္စားသည့္ ကုမၸဏီမ်ား အေနျဖင့္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလအတြင္း ေလေၾကာင္း ဦးစီးဌာနသို႔ အဆိုျပဳလႊာ ႏွင့္အတူ လာေရာက္ ေလွ်ာက္ထားႏိုင္ေၾကာင္း၊ ေလေၾကာင္း ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနက တင္ျပလာသည့္ အဆိုျပဳလႊာ မ်ားကို စိစစ္ေရြးခ်ယ္ကာ အစိုးရတင္ဒါ အဖြဲ႔သို႔ ေလွ်ာက္ထားေစမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“တင္ဒါ စနစ္နဲ႔ ေခၚယူရာမွာ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း မွ်မွ်တတ ျဖစ္ေစမွာပါ။ ဒါဟာ စိတ္၀င္စားသူေတြကို အာမခံ ေပးတာပါပဲ” ဟု ဦးတင္ႏိုင္ထြန္းက ေျပာသည္။ လက္ရွိတြင္ လႊတ္ေတာ္၌ ေလေၾကာင္း ဥပေဒ ျပ႒ာန္းႏိုင္ေရး လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း၊ ဥပေဒသည္ ပုဂၢလိက ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ား အကာအကြယ္ ေပးႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။

ေလေၾကာင္း ညႊန္ၾကားေရး ဦးစီးဌာန ဒုတိယ ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦး၀င္းေဆြထြန္းက ျပည္တြင္း လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို ဦးစားေပး လုပ္ေဆာင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံလိုသူမ်ား အေနျဖင့္ မိမိတို႔ တင္ျပထားသည့္ အဆိုျပခ်က္အတိုင္း လုံေလာက္သည့္ ေငြေၾကး ျပည့္စုံရန္ အေရးႀကီးေၾကာင္း ေျပာဆိုသည္။

“အခုႏွစ္ အေစာပိုင္းက ႏိုင္ငံျခားသား ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူေတြ ေလဆိပ္ စီမံကိန္းအတြက္ တင္ဒါေအာင္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရရွိသြားတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျပည္တြင္း လုပ္ငန္းရွင္ေတြက တုံ႔ျပန္ ေျပာဆိုတာေတြ ၾကားရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခု ေလဆိပ္ စီမံကိန္းေတြမွာေတာ့ ျပည္တြင္း ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူေတြကို ဦးစားေပးသြားမွာပါ” ဟု ၎က ေျပာသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ၾသဂုတ္လက ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဒုတိယ အႀကီးဆုံးႏွင့္ စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ ရန္ကုန္အနီး ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၅ ဘီလီယံ ကုန္က်မည့္ ဟံသာ၀တီ ႏိုင္ငံတကာ ေလဆိပ္ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ကိုင္ခြင့္အတြက္ ေတာင္ကိုရီးယား ႏိုင္ငံမွ အင္ခြ်န္ (Incheon) ႏိုင္ငံတကာ ေလေၾကာင္း ေကာ္ပိုေရးရွင္းကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္။

ေဒၚလာ သန္း ၁၅၀ ကုန္က်မည့္ ရန္ကုန္ မဂၤလာဒုံ ေလယာဥ္ကြင္းေဟာင္း ျပန္လည္ ထိန္းသိမ္းျမွင့္တင္ေရး လုပ္ကိုင္ခြင့္အတြက္ ဘိန္းဘုရင္ ေလာ္စစ္ဟန္၏ သား စတီဗင္ေလာ (ခ) ဦးထြန္းျမင့္ႏိုင္ ပိုင္ဆိုင္သည့္ Asia World ကုမၸဏီက ဦးေဆာင္သည့္ ကုမၸဏီ အုပ္စုက လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရရွိခဲ့သည္။

မႏၲေလး ႏိုင္ငံတကာ ေလဆိပ္ ထိန္းသိမ္းျမွင့္တင္ေရး အတြက္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ Mitsubishi ေကာ္ပိုေရးရွင္း ဦးေဆာင္သည့္ ကုမၸဏီအုပ္စုက လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရရွိခဲ့သည္။

http://burma.irrawaddy.org/news/2013/11/22/51286.html

0 မှတ်ချက်များ: