ဟံသာဝတီေလဆိပ္ ပံုၾကမ္း
ပဲခူးၿမိဳ႕ အနီး တည္ေဆာက္မည့္ ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ စီမံကိန္း လုပ္ကိုင္ခြင့္ တင္ဒါ ေလွ်ာက္ထားသည့္ ပုဂၢလိက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ သူမ်ားအား ျမန္မာ အစိုးရက ျပည္ပ ေခ်းေငြ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ထုတ္ေခ်း ေပးမည္ဟု သိရသည္။
“အစိုးရဘက္က ျပည္ပေခ်းေငြ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းထက္ မပိုတဲ့ ႏႈန္းထားကို ထုတ္ေခ်းေပးမယ္၊ ျပန္ဆပ္ဖို႔အတြက္ သက္ဆုိင္ရာ ကုမၸဏီက တာဝန္ယူ ရမယ္၊ အဲဒီကိစၥအတြက္ စီမံကိန္းတင္ဒါ ေခၚခဲ့တုန္းက ေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့ ကုမၸဏီ ၄ ခုကုိ အေၾကာင္းၾကား စာ ပို႔ထားတယ္”ဟု ယေန႔က်င္းပသည့္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ ဆုိင္ရာ အလုပ္ရုံ ေဆြးေႏြးပဲြတြင္ ေလေၾကာင္း ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန ညြန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးတင္ႏုိင္ထြန္းက ေျပာဆိုသည္။
တင္ဒါ ေလွ်ာက္ထားခဲ့ေသာ ကုမၸဏီမ်ားျဖစ္သည့္ ေတာင္ကုိရီးယားႏုိင္ငံမွ Incheon အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ ေကာ္ပို ေရးရွင္း၊ စကၤာပူႏိုင္ငံမွ Yongnam Holding Ltd.,၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ Taisei Corporation ႏွင့္ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံမွ VinciSA Company တို႔ကို ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၁ ရက္က အေၾကာင္းၾကားစာ ေပးပို႔ထားၿပီး စဥ္းစားခ်ိန္ ၂ လ သတ္မွတ္ ေပးထားသည္ဟု လည္း ၎က ေျပာသည္။
ဟံသာဝတီ ေလဆိပ္ စီမံကိန္း တည္ေဆာက္မႈ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ရန္ ပုဂၢလိကသို႔ တင္ဒါ ေခၚယူခဲ့ရာတြင္ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ ၾသဂုတ္ လပိုင္းက ေတာင္ကိုရီးယားႏုိင္ငံ Incheon အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ ေကာ္ပိုေရးရွင္းအဖဲြ႔က တင္ဒါ ေအာင္ျမင္ခဲ့ သည္။
သို႔ေသာ္ ယင္းစီမံကိန္းတြင္ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံရမည့္ ေငြေၾကးပမာဏမွာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁ ဒႆမ ၅ ဘီလီယံ ကုန္က်မည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ Incheon ေကာ္ပိုေရးရွင္းက ျမန္မာအစိုးရကို စီမံကိန္း အေပၚ ျပည္တြင္း ပုဂၢလိက ဘဏ္မ်ားမွတဆင့္ ေခ်းေငြ ထုတ္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုခဲ့ေသာ္လည္း ပုဂၢလိက ေခ်းေငြ အေနျဖင့္ ထုတ္ေပးရန္ မျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း အေၾကာင္းျပန္ခဲ့သည့္ အတြက္ Incheon ေကာ္ပိုေရးရွင္းက စီမံကိန္းကို ရပ္နားထားေၾကာင္း သိရသည္။
အလားတူ အရန္ ကုမၸဏီအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခံခဲ့ရသည့္ စကၤာပူႏုိင္ငံမွ Yongnam Holding ltd., ကလည္း ေငြေၾကး အေျခ အေနေၾကာင့္ ေနာက္ဆုတ္သည့္ အေနအထား ျဖစ္ေပၚေနသည္။
ယင္းအေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ တင္ဒါ ရရွိထားသည့္ အဆိုပါ ကုမၸဏီမ်ားကို အစိုးရက ေခ်းေငြ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ထုတ္ေခ်းၿပီး စီမံကိန္း ျပန္လည္ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္ ကမ္းလွမ္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဦးတင္ႏိုင္ထြန္းက ဆိုသည္။
“နည္းပညာပိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေျပာစရာ မရွိခဲ့ေပမယ့္ ေငြေၾကးပိုင္းမွာေတာ့ သူတို႔အတြက္ အခက္အခဲ အနည္းငယ္ ရွိေနခဲ့တယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ေခ်းေငြ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းထက္ မပိုတဲ့ အေနအထားကို စိတ္ဝင္စားေသးရင္ အေၾကာင္း ျပန္ႏိုင္ တယ္ လို႔ သူတို႔ဆီကို စာပို႔ ထားတယ္”ဟု ဦးတင္္ႏုိင္ထြန္းက ေျပာသည္။
၂၀၁၈ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ လာေရာက္ လည္ပတ္ရန္ လ်ာထားသည့္ ခရီးသည္ ၆ သန္းေက်ာ္ ဝင္ေရာက္လာမည့္ ပမာ ဏ အတြက္ လက္ရွိ အသံုးျပဳေနသည့္ ႏုိင္ငံတကာ ေလဆိပ္ျဖစ္သည့္ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ကို တိုးခ်ဲ႕မႈ လုပ္ငန္းမ်ား ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္ရန္ အဆင္မေျပေတာ့သည့္ အတြက္ ဟံသာဝတီ ေလဆိပ္ စီမံကိန္းကို အေကာင္ အထည္ေဖာ္ရန္ စီစဥ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေလဆိပ္ စုစုေပါင္း ၆၉ ခု ရွိၿပီး လက္ရွိ အသုံးျပဳေနသည့္ ေလဆိပ္ ၃၃ ခုရွိကာ အရန္အသင့္ ထားသည့္ ေလဆိပ္ ၃၆ ခု ရွိေၾကာင္း ေလေၾကာင္း ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။
ပို႔ေဆာင္ေရး က႑ ျမႇင့္တင္ႏိုင္ေရးအတြက္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မ်ားကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ႏုိင္ရန္ ျပည္တြင္းရွိ ႏိုင္ငံ တကာ ေလဆိပ္တခ်ိဳ႕ကုိ ပုဂၢလိက လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း မၾကာေသးမီက ေၾကညာထားသည္။
http://burma.irrawaddy.org/news/2014/03/24/56644.html
0 မှတ်ချက်များ:
မှတ်ချက်ပြုရန်