အစုိးရ၏ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မွတ္ပုံတင္ခ ေလွ်ာ့ခ်မႈ ကားေစ်း သိန္း ၂၀ ေက်ာ္ ထပ္က်မည္

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ မုိင္ဒါကြင္းတြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ေသာ ကားအေရာင္းျပပြဲ (ဓာတ္ပုံ – ေဂ်ပုိင္ / ဧရာ၀တီ)

ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနက ျပည္ပမွ တင္သြင္းလာေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား အေပၚ ေကာက္ခံလ်က္ရွိေသာ ယာဥ္မွတ္ပုံတင္ခမ်ားကုိ ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔မွစတင္၍ ေလ်ာ့ခ်မည္ ျဖစ္ရာ ယင္းသုိ႔ ေလွ်ာ့ခ်မႈသည္ ကားတစီးလွ်င္ သိန္း ၂၀ ေက်ာ္ ေစ်းႏႈန္း ထပ္မံက်ဆင္းႏုိင္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အေရာင္းျပခန္း ဖြင့္လွစ္သူမ်ားႏွင့္ ၀ါရင့္ကားပြဲစားမ်ားထံမွ သိရွိရသည္။

ကုန္းလမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အမ်ဳိးအစားအလုိက္ မူလတန္ဖိုး( FOB) ေပၚမူတည္၍ မွတ္ပုံတင္ ႏႈန္းထားမ်ား သတ္မွတ္ေကာက္ခံလ်က္ရွိရာ အင္ဂ်င္ပါ၀ါ(စက္စြမ္းအား) ၁၃၅၀ စီစီႏွင့္ေအာက္ ယာဥ္မ်ား အတြက္ ယခင္က ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မွတ္ပုံတင္ခ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေကာက္ခံခဲ့ရာမွ ယခုအခါ မွတ္ပုံတင္ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းသုိ႔ လည္းေကာင္း၊ အင္ဂ်င္ပါ၀ါ(စက္စြမ္းအား) ၁၃၅၁ စီစီမွ ၂၀၀၀ စီစီ အထိ ယာဥ္မ်ားကုိ ယခင္က မွတ္ပုံတင္ခ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေကာက္ခံခဲ့ရာမွာ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းသို႔လည္းေကာင္း၊ အင္ဂ်င္ပါ၀ါ ၂၀၀၁ မွ ၅၀၀၀ စီစီအထိ ယာဥ္မ်ားကုိ ယခင္ က မွတ္ပုံတင္ခ ၁၀၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေကာက္ခံခဲ့ရာမွ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းသုိ႔လည္းေကာင္း အသီးသီးေလွ်ာ့ခ်ေကာက္ခံမည္ ျဖစ္ ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ေၾကညာလိုက္ရာ ယင္းေၾကညာခ်က္ေၾကာင့္ တပတ္ရစ္ကားတစီးလွ်င္ ေငြက်ပ္သိန္း ၂၀ ေက်ာ္ က်ဆင္း လိမ့္မည္ဟု ကားေစ်းကြက္ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက သုံးသပ္ေျပာဆုိသည္။

ေနျပည္ေတာ္ ကုန္းလမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန၊ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္က ယခုကဲ့သုိ႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မွတ္ပုံတင္ ခမ်ား ေလွ်ာ့ခ်ျခင္းသည္ ျပည္တြင္းတြင္ ကားေစ်းႏႈန္းႀကီးျမင့္မႈကို ေလွ်ာ့ခ်ရန္ ရည္ရြယ္လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဧရာ၀တီ သုိ႔ ေျပာဆုိသည္။

လူႏွင့္ ကုန္ ၂ မ်ဳိးစလုံး တင္ေဆာင္ႏုိင္ေသာ Pick Up ၊ Double Cup ကားမ်ား၏ မွတ္ပုံတင္ခမ်ားကုိလည္း ယခင္က အင္ဂ်င္ပါ၀ါအလိုက္ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေကာက္ခံ ခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခါ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလွ်ာ့ခ်ေကာက္ခံ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္းလမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ သိရွိရသည္။

ျပည္တြင္းကားေစ်းကြက္ကၽြမ္းက်င္သူလည္းျဖစ္၊ အြန္လုိင္းကား၀ယ္ေရာင္း၀န္ေဆာင္မႈေပးေနေသာ Rocket Internet ကုမၸဏီ၏ ေစ်းကြက္မန္ေနဂ်ာ ဦးေအာင္ခမ္းက “ဒီလိုမ်ိဳး FOB ႏႈန္းေတြ ေျပာင္းလဲလိုက္တာက ျပည္တြင္း ကားေစ်းကြက္ က်လာႏိုင္တယ္။ ကားေတြေတာ့ ပိုမ်ား လာႏိုင္တယ္။ ေျပာင္းလဲမယ့္ အခြန္ႏႈန္းေတြကို ျပန္ၾကည့္ရင္ ၂၀ရာခိုင္ႏႈန္း ေလာက္ ေလွ်ာ့ေကာက္တာ ေတြ႔ရတယ္။ ခရီးသည္ယာဥ္ေတြေတာ့ အေျပာင္းအလဲ သိပ္မရွိဘူး။ အခြန္ အေျပာင္း အလဲ ေၾကာင့္ ေစ်းကြက္ထဲမွာ ရွိတဲ့ က်ပ္သိန္း ၁၀၀ ဝန္းက်င္ရွိတဲ့ ကားေတြကေတာ့ သိန္း၈၀ ဝန္းက်င္အထိ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပည္တြင္းရဲ႕ ကားေစ်းကြက္ အေျခအေနကိုက အက်ဘက္ကို ဦးတည္ေနပါတယ္” ဟု ဧရာ၀တီသုိ႔ သုံးသပ္ ေျပာဆုိသည္။

သုိ႔ရာတြင္မူ လုပ္ငန္းသံုးယာဥ္မ်ား၊ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား၊ Pick Up ယာဥ္မ်ား Light Truck, Truck ကားမ်ား၊ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ (၁၀)ဦး ႏွင့္ အထက္ (Bus, Mini Bus , Micro Bus) ယာဥ္မ်ားအတြက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မွတ္ပုံတင္ခ ႏႈန္းထားအတုိင္းမ်ားကုိ မူလအတုိင္း ၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ေကာက္ခံမည္ျဖစ္ၿပီး စက္စြမ္းအား ၅၀၀၁ စီစီ ႏွင့္ အထက္ ယာဥ္မ်ား အတြက္ မွတ္ပုံတင္ခႏႈန္းထားကုိလည္း မူလအတုိင္း ၁၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေကာက္ခံမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

၀ါရင့္ ကား၀ယ္ေရာင္းဦးစုိးႏုိင္က “ေျပာင္းလဲေကာက္ခံမယ္ဆိုတဲ့ ႏႈန္းထားေတြက ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ကို က်သြားတယ္။ အရင္က ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို အခု ၈၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ပဲ ေကာက္ခံေတာ့တယ္ ဆုိေတာ့ ေစ်းႏႈန္းက်လာရင္ ဝယ္လိုအား မ်ားလာမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ အျခား ႏိုင္ငံေတြ မွာေတာ့ ဒီလို စနစ္မ်ိဳးနဲ႔ မသြားေတာ့ပဲ ေလလံစနစ္နဲ႔ သြားၾကတာေတြ ရွိတယ္” ဟု သုံးသပ္သပ္သည္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ တင္သြင္း ေရာင္းခ်သူမ်ား အသင္းမွ တြဲဖက္ အတြင္းေရးမႉး ဦးေအးထြန္းက ကားေစ်းႏႈန္းသည္ လူတိုင္း လက္လွမ္းမီေသာ ေစ်းႏႈန္း အထိ မက်ဆင္းလာႏုိင္ေသာ္လည္း ကားေစ်းက်မည္မွာ အေသအခ်ာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကားေစ်းက်ဆင္းမႈေၾကာင့္ ကား၀ယ္လုိအား ျပန္လည္ျမင့္တက္လာႏုိင္ေၾကာင္း သုံးသပ္ေျပာဆုိသည္။

“ဒီမွာက တဦးခ်င္းရဲ႕ ဝင္ေငြကို ျပန္ၾကည့္ရင္ မခိုင္မာေသးဘူး။ ဝင္ေငြနည္းပါးေနေသးတယ္။ ဒီလို ေျပာင္းလဲလိုက္တဲ့ အခြန္ ႏႈန္းထားေတြက တိုင္းျပည္ရဲ႕ စီးပြားေရး အေျခအေနနဲ႔ ျပန္ယွဥ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အလယ္အလတ္ အေျခအေနပဲ ရွိေနေသးပါတယ္။ သိန္းတရာေလာက္ ရွိမယ္ဆိုရင္ သိန္း၈၀ေလာက္န႔ဲ ကားဝယ္စီးႏိုင္လာမယ္။ ဒါကလည္း လူတိုင္း မဟုတ္ေသးဘူး။ ကားစီးႏိုင္တဲ့ လူတန္းစား တရပ္အတြက္ပဲ ျဖစ္ေနဦးမယ္” ဟု ဦးေအးထြန္းက ေျပာသည္။

လတ္တေလာ အေျခအေနတြင္ပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ဆုိးရြားစြာ ေတြ႕ႀကဳံေနရသျဖင့္ ကားေစ်းႏႈန္း က်ဆင္းမႈေၾကာင့္ ထပ္မံ၀င္ေရာက္လာမည့္ ဂ်ပန္တပတ္ရစ္ကားမ်ားေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္တည္းမႈ ယခုထက္ပုိမုိ ဆုိးရြားလာႏုိင္သျဖင့္ အစုိးရအာဏာပုိင္မ်ား၏ တိက်ေရရာေသာ ကားမူ၀ါဒသစ္တရပ္ ရွိသင့္ေၾကာင္း၊ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကုိ ေျဖရွင္းႏုိင္ေသာ အေျခခံအေဆာက္အဦမ်ား ထပ္မံတည္ေဆာက္ ျပင္ဆင္ေျဖရွင္းမႈမ်ား အခ်ိန္မီလုပ္ေဆာင္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ၿမိဳ႕ျပကၽြမ္းက်င္သူ ပညာရွင္တခ်ဳိ႕၏ သုံးသပ္ေျပာဆုိခ်က္အရ သိရွိရသည္။

http://burma.irrawaddy.org/business/2014/03/25/56701.html

0 မှတ်ချက်များ: