Land Rover ကားျပပြဲတြင္ ေနာက္ဆုံးေပၚ ဇိမ္ခံကားတစီးကို ျပသထားစဥ္ (ဓာတ္ပုံ – ေဂ်ပုိင္ / ဧရာ၀တီ)
ယခင္ စစ္အစုိးရ လက္ထက္က သိန္းေထာင္ေသာင္းခ်ီ ေစ်းေပါက္ၿပီး ကန္႔သတ္မႈေတြနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ထားခဲ့တဲ့ ကားတင္သြင္းမႈ ပါမစ္ စနစ္ကုိ အစုိးရသစ္က ဖ်က္သိမ္းၿပီး ကားေတြ လြတ္လပ္စြာ တင္သြင္း ေရာင္းခ် ခြင့္ျပဳလုိက္ တာေၾကာင့္ ျပည္တြင္း ေစ်းကြက္ထဲကုိ တပတ္ရစ္ ဂ်ပန္ကားေတြ အလုံးအရင္းနဲ႔ ၀င္ေရာက္လာတဲ့အျပင္ ကမၻာေက်ာ္ ကားကုမၸဏီ ေတြျဖစ္တဲ့ Ford ၊ Mercedes၊ KIA ၊ Chevrolet တုိ႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ အေရာင္းျပခန္း ေတြ ဖြင့္လွစ္ လာၾကတာမို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ဇိမ္ခံကားေစ်းကြက္က ဖြံ႕ၿဖဳိးဖုိ႔ တာစူေနၿပီလုိ႔ စီးပြားေရး အသုိင္းအ၀ိုင္းက သုံးသပ္ပါတယ္။
စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္း ေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက ျမန္မာ့ေစ်းကြက္မွာ ကားေရာင္းဖို႔ ၀င္လာတဲ့ Mercedes ၊ Scania ၊ KIA ၊ Ford ၊ Chevrolet ၊ Mazda ၊ Nissan ၊ Solo ကားကုမၸဏီေတြကုိ အၿပိဳင္အဆုိင္ ကားေရာင္းခ်ခြင့္ ပါမစ္ ေတြ ခ်ေပးခဲ့ တဲ့အျပင္ ေနာက္ထပ္ ၀င္လာမယ့္ ႏုိင္ငံတကာ ကားကုမၸဏီေတြကိုလည္း ကားေရာင္းခ်ခြင့္ေတြ ထပ္မံ ထုတ္ေပးဖို႔ရွိ တာေၾကာင့္ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံမွာ ေပၚထြန္းလာမယ့္ ဇိမ္ခံကားေစ်းကြက္က ၿပိဳင္ဆုိင္မႈျပင္းထန္မယ့္ အေျခအေန ရွိေနပါတယ္။
စီးပြားေရး ဖံြ႕ၿဖဳိးတုိးတက္မႈေႏွးေကြးလြန္းေပမယ့္ ျမန္မာ့ေစ်းကြက္မွာ ဇိမ္ခံကားေတြက တျဖည္းျဖည္းစိမ့္၀င္လာၿပီး ကမၻာေက်ာ္ အေမရိကန္ကားကုမၸဏီ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ကားအေရာင္းျပခန္း ဖြင့္လွစ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနတဲ့ ကာလ ၁၄ ရက္အတြင္း ကားသစ္စီးေရ ၁၀၀ ေရာင္းခ်ခဲ့ရတယ္လို႔ Ford ကားကုမၸဏီ၏ အာရွပစိဖိတ္ေစ်းကြက္ဌာန၏ မန္ေနဂ်ာ Mr. David Westerman က ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာ ၄ ရက္ေန႔ ရန္ကုန္ Ford ကားကုမၸဏီအေရာင္းျပခန္းဖြင့္ပြဲ အခမ္းအနားမွာ ေျပာဆုိခဲ့ပါတယ္။
ျမန္မာ့ေစ်းကြက္ထဲ ၀င္ေရာက္လာတဲ့ နာမည္ေက်ာ္ ကားကုမၸဏီႀကီးေတြရဲ႕ ေဒၚလာသိန္းခ်ီတန္ ကားသစ္ေတြက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ လမ္းမေတြေပၚမွာ ေတြ႕ျမင္လာရၿပီး ေဒၚလာ ၅သိန္းနီးပါး တန္ဖိုးရွိတဲ့ ေခတ္ေပၚ ဇိမ္ခံကားေတြပါ လမ္းမ ေတြထက္မွာ သြားလာ ေမာင္းႏွင္ႏုိင္လာၾကပါတယ္။ တန္ဖိုးႀကီးေနာက္ဆုံးေပၚ ဇိမ္ခံကားေတြကုိ ၀ယ္ယူစီးနင္း ႏုိင္ၾကတဲ့သူေတြမွာ ယခင္စစ္အစုိးရေခတ္ ေငြကုိ လြယ္လြယ္ကူကူ ရွာေဖြႏုိင္ခဲ့တဲ့ စီးပြားေရးသမားေတြ၊ အာဏာရွင္ အသုိင္းအ၀ုိင္းနဲ႔ နီးစပ္တဲ့သူေတြ အမ်ားစုပါ၀င္ေနတယ္လုိ႔ စီးပြားေရး အသိုင္းအ၀ုိင္းက ဆုိပါတယ္။
တႏုိင္ငံလုံး အတုိင္းအတာ နဲ႔ ၿခဳံၾကည့္ရင္ေတာ့ ဇိမ္ခံကားေစ်းကြက္က သိပ္မတြင္က်ယ္ လွေပမယ့္ အလားအလာ ေကာင္းေတြ ရွိေနပါတယ္။ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖဳိးတုိးတက္ လာတာနဲ႔အမွ် ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ဇိမ္ခံကားေစ်းကြက္လည္း တြင္က်ယ္စြာ ဖြ႔ံၿဖိဳးဖို႔ တာစူလာၿပီလုိ႔ ကားအေရာင္းစင္တာ ဖြင့္လွစ္ထားသူေတြ အမ်ားစုကသံုးသပ္ ၾကပါတယ္။
Farmer Auto Showroom မွ ေဒါက္တာစိုးထြန္းက ဇိမ္ခံ ကားသစ္ေတြ ၀ယ္ယူစီးနင္းေနတဲ့သူေတြက လူတန္းစား တရပ္သာရွိၿပီး အဲဒီလူတန္းစားကလည္း ၀င္ေငြခုိင္မာၿပီးသား ခ်မ္းသာၾကြယ္၀သူေတြျဖစ္တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။
“ကားသစ္ေတြပဲစီးေနတဲ့ လူတန္းစားတရပ္က နည္းေနေသးတယ္။ စီးတဲ့လူကလဲဝင္ေငြခုိင္မာတဲ့လူေတြပဲ။ တနည္းအား ျဖင့္ ရွိၿပီးသား လူေတြပဲစီးေနၾကတာေလ။ အမ်ားစုကေတာ့ အသစ္ေတြကိုစိတ္ဝင္စားမႈ နည္းေနၾကေသးတယ္။ ျမန္မာ လူမ်ိဳး အမ်ားစုကေတာ့ ကားသစ္ေတြ ဝယ္မယ္ဆိုရင္ေစ်းႏႈန္းကိုအရင္ၾကည့္ၾကတဲ့အတြက္ သိန္းေထာင္ေက်ာ္တန္ ဇိမ္ခံကားေစ်းကြက္ေတြက မျဖစ္လာႏိုင္ေသးဘူး။ တဦးခ်င္းဝင္ေငြဟာ အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံေတြလို ျဖစ္လာမွ အဲ့ဒီကားေတြရဲ႕ ေစ်းကြက္ အေျခအေနက တမ်ိဳးေျပာင္းလဲ သြားႏိုင္တယ္။ ျမန္မာ့ေက်းလက္ေဒသေတြမွာေတာ့ ဘာမွ မေျပာင္းလဲ ေသးဘူး။ အမွန္ကလူတိုင္းနီးပါး ကားစီးႏိုင္ေလာက္တဲ့ စီးပြားေရးအေျခအေနတရပ္ မရွိေသးလို႔ပါ။ အဲ့ဒီအခ်ိန္ ေရာက္လာ ၿပီဆိုရင္ ဇိမ္ခံကား ေစ်းကြက္ လည္း ဦးေမာ့လာႏိုင္မယ္” လို႔ ေဒါက္တာစိုးထြန္းက ေျပာပါတယ္။
ျပည္ပႏိုင္ငံအသီးသီးက ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းစီးပြားေရးအရရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံၾကတဲ့အထဲမွာ ဇိမ္ခံကားေစ်းကြက္ အတြင္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကလည္း ျပည္ပကုမၸဏီေတြ စိတ္၀င္တစားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံတဲ့ စီးပြားေရးေစ်းကြက္ တခုျဖစ္လာပါတယ္။
သို႔ေပမယ့္ ဇိမ္ခံကားေတြ ေစ်းကြက္တခုအျဖစ္ ေရရွည္ ရပ္တည္ လည္ပတ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အေျခအေနမ်ားစြာကို ႀကိဳးစား ျဖတ္ေက်ာ္ ၾကရဦးမယ္လို႔ ကားအေရာင္းစင္တာႀကီးအမ်ားစုကေတာ့ မွတ္ခ်က္ျပဳ ဆိုလာၾကပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ ၿမိဳ႕ျပမွာရွိတဲ့ လူအမ်ားစုက ကားမ်ိဳးစံုကိုကုိယ္တိုင္လည္းစီး၊ ျပည္ပကေနကိုယ္တိုင္မွာယူတင္သြင္းေနၾကလို႔ပါပဲ။
ေစ်းႏႈန္းသက္သာတဲ့ တပတ္ရစ္ဂ်ပန္ကားေဟာင္းေတြေရာင္းခ်ေနတဲ့ ကားအေရာင္းစင္တာႀကီးေတြေတာင္ အထူးေစ်း ေလွ်ာ့ေရာင္းခ်တာ ၊ အရစ္က် ေရာင္းခ်ေပးတာမ်ိဳးေတြနဲ႔ ကား၀ယ္သူေတြကုိ ဆြဲေဆာင္ေနရတာမို႔ ဇိမ္ခံကား ကုမၸဏီေတြ အေနနဲ႔လည္း စီးပြားေရးေကာင္းမြန္ၿပီး ဖြံ႕ၿဖဳိးလာမယ့္ ဇိမ္ခံကားေစ်းကြက္ ျဖစ္ေပၚဖို႔ စိတ္ရွည္ရွည္နဲ႔ ေစာင့္ဆုိင္းရဖုိ႔ ရွိေနတယ္ လို႔ စီးပြားေရးကၽြမ္းက်င္သူေတြက သုံးသပ္ပါတယ္။
စီးပြားေရး ေကာင္းမြန္လာရင္ေတာင္မွ ေစ်းႏႈန္းသက္သာၿပီး အၾကမ္းခံတဲ့ ဂ်ပန္ကားေတြကိုသာ အစဥ္အဆက္ သုံးစြဲခဲ့တဲ့ ျမန္မာ ျပည္သူေတြၾကားမွာ နာမည္ေက်ာ္ အမွတ္တံဆိပ္ ဇိမ္ခံကားသစ္ေတြ ေနရာရယူဖို႔ အေတာ္ ႀကိဳးစား ရုန္းကန္ရလိမ့္လို႔ ကားတင္သြင္းေရာင္းခ်သူေတြက ဆိုပါတယ္။
“ျပည္တြင္းရဲ႕ လက္ရွိအေျခအေနမွာဟြန္ဒါနဲ႔ တိုယိုတာအုပ္စုေတြလို ဂ်ပန္ ကားေတြသာအဝယ္လိုက္ေနတယ္။ ကားေစ်း က် လို႔သာအဝယ္လိုက္ေနတာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရး အေျခအေနက မတိုးတက္ေသးဘူး။ ျပည္တြင္းမွာ ကား အေရ အတြက္ သာမ်ားလာတာ ကားစီးႏိုင္တဲ့ လူဦးေရကလူတိုင္းေစ့ မျဖစ္ေသးဘူး။ ဒါကတိုင္းျပည္အတြက္ အလားအလာ သိပ္မေကာင္းဘူး” ဟု အြန္လုိင္းကားေရာင္း၀ယ္မႈ ၀န္ေဆာင္ေပးေနေသာ Rocket Internet ကုမၸဏီလီမိတက္မွ ေစ်းကြက္ မန္ေနဂ်ာ ကိုေအာင္ခမ္းက သံုးသပ္ပါတယ္။
နာမည္ေက်ာ္ အမွတ္တံဆိပ္ ဇိမ္ခံကားသစ္ေတြရဲ႕ေစ်းႏႈန္းက ေငြက်ပ္ သိန္းေထာင္ခ်ီရွိေနတာမုိ႔ သိန္းရာဂဏန္း ေက်ာ္သာရွိတဲ့ ဂ်ပန္ကားေဟာင္းေတြက ေနာက္ထပ္ ဆယ္စုႏွစ္ တခုေလာက္ထိ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ေရပန္းစား လူႀကိဳက္မ်ားေနဦးမွာ ေသခ်ာတယ္လုိ႔ ကားအေရာင္းစင္တာမွ တာ၀န္ရွိသူေတြက သုံးသပ္ပါတယ္။
“ဆုိရွယ္လစ္စနစ္ေအာက္မွာ၊ အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္မွာ မေသရုံတမယ္ ရုန္းကန္စားေသာက္ခဲ့ရတဲ့ လူမ်ဳိးေတြ ျဖစ္ေတာ့ ဘာကို ဇိမ္ခံရမလဲဆုိတာမသိဘူး။ ပိုက္ဆံအရမ္းခ်မ္းသာတဲ့သူေတြထဲမွာေတာင္ ပစၥည္းေကာင္း၊ Brand ပစၥည္း ေကာင္းေတြကို သုံးရမွန္း မသိေသးဘူး။ တနည္းအားျဖင့္ေျပာရရင္ ဇိမ္မခံတတ္ေသးေတာ့ ဇိမ္ခံကားသစ္ေတြ အေရာင္း အ၀ယ္မ်ား လာဖုိ႔ကေတာ့ အခ်ိန္ေစာင့္ရမယ္´´ လုိ႔ ၀ါရင့္ကား၀ယ္ေရာင္း ဦးျမင့္ေမာင္က ဆုိပါတယ္။
ျပည္တြင္းကုမၸဏီေတြကေတာ့ နာမည္ေက်ာ္ အမွတ္တံဆိပ္ ဇိမ္ခံကားသစ္ေတြကုိ ျမန္မာ့ေစ်းကြက္ထဲမွာ ေစ်းကြက္ ခ်ဲ႕ထြင္ဖုိ႔ အၿပိဳင္အဆုိင္ႀကိဳးစားေနၾကပါတယ္။
အေမရိကန္ Ford ကားေတြကို တဦးတည္းကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ တင္သြင္းေရာင္းခ်ေနတဲ့ Diamond Star ကုမၸဏီ လက္ေအာက္မွ Capital Automotive ကုမၸဏီက ၿဗိတိန္မွ နာမည္ေက်ာ္ Jaguar Land Rover ကားေတြကုိ တင္သြင္း ေရာင္းခ်ဖို႔ရွိေနပါတယ္။ နာမည္ေက်ာ္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ ဦးျမတ္သင္းေအာင္ပုိင္ AA ကုမၸဏီလုပ္ငန္းစုကေတာ့ အေမရိကန္ Chevrolet ကားေတြကို ျပည္တြင္းမွာစတင္ေရာင္းခ်ေနပါတယ္။
သိန္းေထာင္ခ်ီ ေစ်းေပါက္ေနတဲ့ ဇိမ္ခံကားေတြမွာ အားနည္းခ်က္ေတြရွိေနၿပီး အပိုပစၥည္းနဲ႔ ျပဳျပင္ေရးအတြက္ Service စင္တာ ႀကီးေတြ ျပည္တြင္းမွာတြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ မရွိေသးတာကလည္း အဲဒီကားေစ်းကြက္ကုိ မတြင္က်ယ္ေစတဲ့ အတား အဆီး တခုျဖစ္ေနပါတယ္။
ဇိမ္ခံကားေစ်းကြက္ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ျဖစ္ေပၚလာေစဖုိ႔ အစိုးရပိုင္းအေနနဲ႔ တိက် ခိုင္မာေသာမူဝါဒေတြ ခ်မွတ္ဖို႔ လိုအပ္သလို ေခတ္မီတဲ့ ေငြေၾကးနဲ႔ ဘဏ္စနစ္ေတြ ေပၚထြန္းဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ ုေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ တင္သြင္းေရာင္းခ်သူမ်ားအသင္းမွ တြဲဖက္အတြင္းေရးမႉးဦးေအးထြန္းက သံုးသပ္ပါတယ္။
“ဒီမွာက Banking စနစ္အားမေကာင္းေသးဘူး။ တဦးခ်င္းရဲ႕ Income ကလဲအားေကာင္းဖို႔ လိုေနေသးတယ္။ အိမ္နီးခ်င္း အာဆီယံႏိုင္ငံေတြမွာလဲဒီလိုလုပ္ငန္းေတြ ရွိတာပဲ။ အမ်ားစုက Income အားေကာင္းေတာ့ Banking စနစ္နဲ႔ လုပ္ငန္း လည္ပတ္လို႔ ရတယ္။ ျပည္တြင္းမွာအလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းေတြ ရွိဖို႔လိုပါေသးတယ္”လို႔ ဦးေအးထြန္းက ဆုိပါတယ္။
အာရွဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဘဏ္ ADB ရဲ႕ ခန္႔မွန္းခ်က္အရ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ၂၀၃၀ခုႏွစ္ ေလာက္မွာ ႏုိင္ငံရင္းႏွီးျမႇဳပ္နွံမႈ တႏွစ္လွ်င္ ၇ ဒႆမ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္း အထိ ၃ဆ နီးပါးေလာက္ တိုးတက္လာမယ္လို႔ဆုိထားၿပီး ႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ တဦးခ်င္းဝင္ေငြ ဟာလည္း တိုးတက္လာမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဇိမ္ခံေမာ္ေတာ္ကားေစ်းကြက္ ျဖစ္ထြန္းတြင္က်ယ္လာမယ္လုိ႔ စင္ကာပူ အေျခစုိက္ Channel News Asia သတင္းတခုမွာ ေရးသားေဖာ္ျပထားပါတယ္။
“ျမန္မာႏိုင္ငံက စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈဒဏ္ကို ႏွစ္အေတာ္ၾကာခံခဲ့ရတယ္။ ေစ်းကြက္ဖြင့္လာတာအခ်ိန္သိပ္မၾကာေသးဘူး။ ႏိုင္ငံမွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ မ်ားလာရင္ေတာ့ ဇိမ္ခံကားေစ်းကြက္ကလဲစတင္ႏိုင္ပါတယ္”လို႔ Jaguar Land Rover ရဲ႕ အာရွ ပစိဖိတ္ဆိုင္ရာ စီးပြားေရး မန္ေနဂ်ာမစၥတာ Steve Martin က စင္ကာပူအေျခစုိက္ Channel News Asia သတင္းဌာနသုိ႔ ေျပာဆိုပါတယ္။
http://burma.irrawaddy.org/business/2014/03/26/56771.html
0 မှတ်ချက်များ:
မှတ်ချက်ပြုရန်