ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ရွိ ကုန္တုိက္မ်ား၊ ေစ်း၀ယ္စင္တာမ်ားႏွင့္
အေရာင္းဆုိင္ အမ်ားစုတြင္ ေငြအေႂကြ ျပန္မအမ္းႏုိင္မႈ ျပႆာမ်ား ယေန႕တုိင္ တည္ရွိ ေနေသးေၾကာင္း
ေစ်းကြက္အတြင္းမွ သိရသည္။
“ကၽြန္မတို႕ ေစ်း၀ယ္တုိင္း ေငြအေႂကြမရွိလို႕
ထပ္၀ယ္ပါဦးတုိ႕ တစ္သွ်ဴး၊ ခ်ဳိခ်ဥ္ေတြ အစားထုိးအမ္းတာတုိ႕ ဒီေန႕ထိ ႀကဳံေနရတုန္းပဲ၊
မီဒီယာေတြမွာ ေျပာေတာ့ ဗဟုိဘဏ္ေတြမွာ အေႂကြေတြ လဲေပးတယ္လုိ႕ ၾကားတယ္၊ ဒါေပမယ့္ အဲ့အေႂကြေတြက
ဘယ္ေရာက္သြားၿပီး ဘာလုပ္လိုက္လဲေတာ့ မသိဘူး၊ ေစ်း၀ယ္တုိင္း အေႂကြမရွိဘူးပဲ ေျပာၾကတယ္။”
လသာၿမဳိ႕နယ္အတြင္းရွိ အသက္ ၂၇အရြယ္ရွိ အမ်ဳိးသမီး တစ္ဦးက ဆုိသည္။
ယင္းကဲ့သို႕ ေငြအေႂကြ ျပန္မအမ္းႏုိင္မႈေၾကာင့္
အစားထုိး ပစၥည္း အမ္းျခင္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္ၿပီး ေစ်း၀ယ္သူမ်ားႏွင့္ ေငြကုိင္မ်ား အဆင္မေျပ
ျဖစ္ေပၚမႈမ်ားလည္း ရွိလ်က္ရွိသည္။
“ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္မေလးနဲ႕ သူအလုပ္သြားခါနီး
မနက္စာ ဟင္းမပါလို႕ တစ္ခုခု၀ယ္မလို႕ Ruby Mart ကုိ သြားေတာ့ ေငြကိုင္က အေၾကြမရွိဘူးေျပာၿပီး၊
ေနာက္တစ္ခုခု ထပ္၀ယ္ပါတဲ့၊ ၀ယ္စရာလည္း မရွိေတာ့ဘူး၊
အတတ္ႏုိင္ဆုံး ေဘးေကာင္တာေတြက လဲေပးပါလားေမးေတာ့၊ သူက ေနာက္ေစ်း၀ယ္သူ တစ္ေယာက္ကုိ ေစာင့္လားေအာင့္လားနဲ႕
အရင္လုပ္ေပးၿပီး ပါးစပ္က ေငြအေႂကြေတြက ဘယ္ေတာ့မွ ရွိလာမွာ မဟုတ္ဘူးလုိ႕ ေျပာေတာ့ စိတ္ဆုိးသြားၿပီး
တာ၀န္ရွိသူေတြကုိ ၀င္ေတြ႕ၿပီး ေျပာခဲ့တယ္၊ သူတုိ႕က ေတာင္းပန္ေပမယ့္ ဒါက ႏွစ္ခါေတာင္ရွိသြားၿပီေလ၊
ဒါေတာင္ complain မတက္ခဲ့တာေတြက အမ်ားႀကီးရွိေသးတယ္၊ ေနာင္ကုိ အဲ့ကုန္တုိက္မွာ ဘယ္ေတာ့မွ
မ၀ယ္ေတာ့ဘူးလုိ႕ပဲ ဆုံးျဖတ္ၿပီး လွည့္ျပန္ခဲ့ရတယ္” ဟု ေငြအေၾကြျပန္မအမ္းမႈနဲ႕ ပတ္သတ္ၿပီး
ကုန္တုိက္ႏွင့္ ျပႆနာျဖစ္ခဲ့ရသူ ေက်ာက္တံတားၿမဳိ႕နယ္အတြင္းက လူငယ္တစ္ဦၤးက ျပန္ေျပာျပသည္။
ယင္းျပႆနာကုိ ကုန္တုိက္မွ တာ၀န္ရွိသူက မနက္ပိုင္း
မအားလုိ႕ ေငြအေႂကြေတြ မေပးႏုိင္ခဲ့တာပါ၊ ၀န္ထမ္းရဲ႕ မေခ်မငံ ေျပာဆိုဆက္ဆံမႈ အတြက္လည္း
ကာယကံရွင္ က်ဴးလြန္သူ ၀န္ထမ္းက ေတာင္းပန္ခဲ့ၿပီး ၀န္ထမ္း၏ ေရွ႕ေရးအတြက္ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္
ေပးရန္ေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း ေျပာဆုိခဲ့သည္။
ထုိကဲ့သုိ႕ ျဖစ္ျခင္းသည္ ယင္းေစ်း၀ယ္သူအတြက္ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ႀကဳံေတြ႕ခဲ့ရၿပီး
၀န္ေဆာင္မႈ ညံ့ဖ်င္းမႈက တျခားရွိေသးတာေၾကာင့္ တုိင္ၾကားခဲ့ရၿပီး ယင္းမွာ ႏွစ္ခါေျမာက္တုိင္ၾကားျခင္း
ျဖစ္၍ ပထမအႀကိမ္တုန္းက ေငြကုိင္ကုိ ခံ၀န္ထုိးခုိင္းမည္ဟု ေျဖရွင္းေပးခဲ့ၿပီး ယခုႀကိမ္မွာေတာ့
ေတာင္းပန္႐ုံသာ ေျဖရွင္းေပးခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
ေငြအေႂကြမ်ား ျပန္မအမ္းႏုိင္ေသာ္လည္း ညပုိင္းမ်ားတြင္ ေစ်း၀ယ္စင္တာမ်ားႏွင့္
အေရာင္းဆိုင္မ်ားသည္၊ လမ္းေဘး ေငြေၾကး ေတာင္းရမ္းသူမ်ားထံမွ ေငြအေႂကြလဲလွယ္ ယူေလ့ရွိေၾကာင္း
မ်က္ျမင္ ေတြ႕သူမ်ား၏ အဆုိအရသိရသည္။
“ကၽြန္ေတာ္ ညဘက္ အၿမဲ လသာက ျပန္တုိင္း စိန္ေဂဟာက ေတာင္းရမ္းတဲ့ အဘြားတစ္ေယာက္ဆီမွာ
အေႂကြေတြ လဲယူေနတာ အၿမဲေတြ႕ရတယ္။ ဒါေပမယ့္လဲ စိန္ေဂဟာက အရင္က ကူပြန္အမ္းၿပီး အခုေတာ့
တစ္သွ်ဴးတို႕ ဘာတို႕ အမ္းေနေသးတာပဲ၊ အရင္တုန္းကလုိ တရားမ၀င္ ေငြအေႂကြေစ်းကြက္က ရွိေနေသးတာလား
ဘာေၾကာင့္လားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လဲ မသိဘူး”ဟု အသက္၂၀ေက်ာ္ လူငယ္တစ္ဦးက ၄င္းျမင္ေတြ႕မႈမ်ားကုိ
ျပန္ေျပာျပသည္။
ကုန္သည္လမ္းရွိ စီးပြားေရးဘဏ္ အနီးရွိခဲ့ေသာ
တရားမ၀င္ ေငြအေႂကြ လဲလွယ္မႈ ေစ်းကြက္ကုိလည္း ပန္းဘဲတန္းရဲစခန္းက ၂၀၁၁ခုႏွစ္ ေမလအတြင္းက
ဖမ္းဆီး အေရးယူခဲ့သည္။
ယခင္က အေရာင္းစင္တာ တစ္ခုတြင္ ေငြအေႂကြအစားထုိး ကူပြန္ အမ္းျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး
ထုိကဲ့သို႕ ျပဳလုပ္ျခင္းမ်ားသည္၊ တရားမ၀င္ေၾကာင္း ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ေမလ၂၂ရက္ေန႕က သက္ဆုိင္ရာက
တားျမစ္ခဲ့ၿပီး ဗဟိုဘဏ္မွ ေငြအေႂကြအစားထုိး ကူပြန္မ်ားအမ္းျခင္းမ်ားကုိ တရားမ၀င္ဟု
ေၾကညာခဲ့ၿပီး၊ ေငြအေႂကြရွားပါးမႈ ျပႆာနာကုိ ေျဖရွင္းရန္အတြက္ ပထမဆုံးအႀကိမ္ အေႂကြ ငါးသိန္းဖိုး
လဲလွယ္ေပးခဲ့ၿပီး ယေန႕ထိ အေႂကြလဲလွယ္ေပးေနသည္ဟု သိရသည္။
ေက်ာ္၀င္းသူ
0 မှတ်ချက်များ:
မှတ်ချက်ပြုရန်