ဇူလိုင္ ၃ ရက္ညတြင္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ ရွစ္နာရီနီးပါး ျပတ္ေတာက္ခဲ့ျခင္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံက ပိတ္ျခင္းသာျဖစ္ႏိုင္ၿပီး မႏၲေလးတြင္ျဖစ္ပြားသည့္ ပဋိပကၡျဖစ္စဥ္ႏွင့္ ဆက္စပ္မႈရွိႏိုင္ေၾကာင္း ကြန္ပ်ဴတာပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ဘေလာ့ဂါအခ်ဳိ႕က မွတ္ခ်က္ျပဳ ေျပာၾကားသည္။
မႏၲေလးတြင္ ပဋိပကၡျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ၂ ရက္အၾကာ ဇူလိုင္၃ ရက္ ညကိုးနာရီမွ နံနက္ငါးနာရီအထိ အျပင္မထြက္ရအမိန္႔ထုတ္လိုက္သည့္ညတြင္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ အသံုးျပဳမႈ ယာယီျပတ္ေတာက္ခဲ့၍ ယခုကိစၥႏွင့္ ဆက္စပ္မႈ ရွိႏိုင္ေၾကာင္း သံုးသပ္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
‘‘တျခားႏိုင္ငံေတြမွာလည္း သံုးလို႔မရဘူးဆိုရင္ေတာ့ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ကျဖစ္တယ္လို႔ေျပာလို႔ရမယ္။ သူတို႔ဆီကျဖစ္တယ္ဆိုရင္လည္း ခဏပဲၾကာႏိုင္မယ္။ အခု ျဖစ္စဥ္ကေတာ့ မႏၲေလးကိစၥနဲ႔ ဆက္စပ္မႈရွိႏိုင္တယ္’’ဟု ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ကြန္ပ်ဴတာပညာရွင္အသင္းဥကၠ႒ ဦးမင္းဦးကေျပာသည္။
ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္အသံုးျပဳမႈ ယာယီျပတ္ေတာက္ခဲ့သည့္အခ်ိန္မွာ ညရွစ္နာရီခြဲခန္႔မွ နံနက္ ေလးနာ ရီအထိၾကာျမင့္ၿပီး အဆိုပါကာလအတြင္း www.facebook.com သို႔ ဝင္ေရာက္အသံုးျပဳ၍မရဘဲ Proxy ေက်ာ္၍အသံုးျပဳျခင္းႏွင့္www.prod.facebook.com တို႔ ျဖင့္သာ အသံုးျပဳ၍ရသည့္အတြက္ ယခင္အစိုးရလက္ထက္က ဘေလာ့မ်ားကို ပိတ္ထားသည္ႏွင့္ ပံုစံတူပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ဘေလာ့ဂါ ကိုေအာင္ေက်ာ္ခိုင္က သံုးသပ္သည္။
‘‘ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ကျဖစ္တာဆိုရင္ Proxy ေက်ာ္သံုးလို႔ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ရတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီႏိုင္ငံက ဘန္းထားလို႔ေပါ့။ မႏၲေလးကိစၥေၾကာင့္ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ေပၚလစီအရ ပိတ္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဌာနဆိုင္ရာေတြက ေျပာမွာမဟုတ္ဘူး။ ဒီေန႔ညေစာင့္ၾကည့္လို႔ ဆက္ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ ေတာ့ ပိုၿပီးေသခ်ာသြားၿပီ’’ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံကြန္ပ်ဴတာပညာရွင္အသင္းမွ အလုပ္အမႈေဆာင္ဦးေဇာ္ဝင္းထြန္းကေျပာသည္။
အဆိုပါကိစၥႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္း၊ သတင္းအခ်က္အလက္ႏွင့္ နည္းပညာဌာနသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းရာတြင္ ၎တို႔အေနျဖင့္ မသိရွိေၾကာင္းကိုသာ ဌာနအင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦးက ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့သည္။
ယခုျဖစ္စဥ္အရ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္အသံုးျပဳ၍မရျခင္းသည္ အခ်ိန္ပိုင္းသာျဖစ္၍ ျပႆနာမရွိေသာ္လည္း အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာအသံုးျပဳ ၍မရေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္း(သို႔) မၾကာခဏသံုး၍မရေအာင္ျပဳလုပ္ျခင္းတို႔ ရွိလာပါက အဆင္မေျပမႈမ်ားရွိလာႏိုင္၍ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားအေနျဖင့္ ျဖစ္စဥ္ႏွင့္ ပါဝင္ပတ္သက္ေနသူမ်ား အေျခအေနေပၚတြင္ မူတည္၍ စီမံခန္႔ခြဲမႈျပဳလုပ္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ဦးမင္းဦးက ဆိုသည္။
http://www.7daydaily.com/story/14979
ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ ျပတ္ေတာက္သြားျခင္းမွာ မႏၲေလးပဋိပကၡႏွင့္ ဆက္စပ္မႈရွိႏိုင္ဟု ပညာရွင္မ်ားသံုးသပ္
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 မှတ်ချက်များ:
မှတ်ချက်ပြုရန်